خودت را نخود هر آشی نکن!

برخی افراد در هر جمعی قرار بگیرند و هر بحثی در جریان باشد در آن دخالت و اظهار نظر می‌کنند. این در حالی است که یک انسان متشخص در مباحثات اغلب ساکت است و هنگامی وارد بحث می‌شود که احساس می‌کند نکته‌ای برای روشن کردن زاویه‌ای از بحث دارد یا با سخن او مطلب جدیدی به مطالب ارائه شده اضافه می‌شود یا بخشی از مطالب خلاف واقع است و نیاز به اصلاح دارد
کد خبر: ۵۸۶۳۹۵

 

در چنین مواردی وی بتدریج وارد بحث می‌شود و به آرامی و با طمأنینه و از روی منطق، خیلی مختصر و مفید، تریبون را در اختیار می‌گیرد و پس از ارائه نظرش آن را به دیگران واگذار می‌کند. یک آدم متشخص با یک زاویه دید جدید وارد بحث می‌شود و اغلب به توضیح و تشریح مباحث ارائه شده اقدام نمی‌کند بلکه درباره موضوع، دیدگاهی مستقل دارد. وی نیازی نمی‌بیند در بسیاری از مباحثات شرکت کننده فعال باشد، بلکه در سکوت به نظرات دیگران گوش می‌دهد و مواقع مناسب به تایید سر تکان می‌دهد.


از طرفی، او در مباحثی که به اظهار نظر درباره دیگران یا دعواهای بی‌نتیجه سیاسی و ورزشی و... خلاصه می‌شود حتی در صورت دعوت شدن به بحث، ورود نمی‌کند.
به طور خلاصه یک انسان متشخص در صورتی که بحث و گفت‌و‌گو ثمره‌ای نداشته باشد هرگز وارد مباحثه نمی‌شود و حتی سعی می‌کند خود را با سخن گفتن با یکی از حضار که نزدیک او نشسته است سرگرم سازد. 
 
>> محمدامین تاجور (روان‌شناس)/ روزنامه خراسان
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها