در دیدار جمعی از دیپلمات های سابق ایران مطرح شد

ناگفته های هاشمی رفسنجانی از ماجرای مک فارلین

هاشمی رفسنجانی دردیدار سولانا:

سایه تهدید و تحریم بر مذاکرات سنگینی می‌کند

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار خاویار سولانا برخورد عقلانی با همه مسائل سیاسی را راهکار انسانی برای برون‌رفت از مشکلات دانست و تأکید کرد: سایه تهدید و تحریم همیشه بر مذاکرات سنگینی می‌کند و باید در محیط آرام و احساس آرامش کامل، به سوی رفع کدورت‌ها حرکت کرد.
کد خبر: ۵۸۵۵۰۳
سایه تهدید و تحریم بر مذاکرات سنگینی می‌کند

وی با مثبت ارزیابی کردن دوره کاری سولانا در اتحادیه اروپا، گفت: نباید بگذاریم فضای هشت سال گذشته بین ایران و بعضی از کشورها، بر ادامه فعالیت‌ها نیز سایه اندازد، چون دوره جدیدی از سیاست خارجی و تعامل با دنیا براساس احترام و اعتماد متقابل آغاز شده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، شفافیت در بیان مواضع را در عالم سیاست مهم خواند و گفت: حضور میهمانان خارجی در مراسم تحلیف دکتر روحانی نقطه آغازی برای حرکت در مسیر جدید است و باید برای تعمیق اعتماد تلاش کرد.

وی با انتقاد از دوگانگی برخوردهای سیاسی آمریکا نسبت به ایران، گفت: درست است که روابط با مذاکرات آغاز می‌شود، اما دوگانگی برخورد دولت و پارلمان آمریکا شبهه‌ناک است و نشانه‌های خوبی در بین مردم ایران ندارد.

هاشمی رفسنجانی برخورد عقلانی با همه مسائل سیاسی را راهکار انسانی برای برون‌رفت از مشکلات دانست و تأکید کرد: سایه تهدید و تحریم همیشه بر مذاکرات سنگینی می‌کند و باید در محیط آرام و احساس آرامش کامل، به سوی رفع کدورت‌ها حرکت کرد.

سولانا نیز با تأکید بر آشنایی خویش با دکتر روحانی و سیاست‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اظهار امیدواری کرد که غرب و آمریکا با مردم ایران در جهت بهتر کردن روابط خویش با جهان هماهنگ باشند.

وی نتیجه انتخابات در ایران را برای غرب معنادار خواند و گفت: حق ایرانیان است که در تعامل با جهان به جایگاه تاریخی، تمدنی و فرهنگی خود برسند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در دیدار رئیس جمهور کره، با اشاره به سوابق همکاری دو کشور در سال‌های اول پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: همیشه مسئولان دو کشور براساس خواست قلبی دو ملت بر توسعه روابط تأکید داشتند و امیدوارم در دوره جدید این همکاری‌ها بیشتر و عمیق تر شود.

هاشمی رفسنجانی با بیان خاطراتی از سفر خود به کره شمالی و دیدار با رهبر فقید این کشور و بازدید از مراکز تاریخی و نظامی گفت: رهبر جوان شما هم می‌تواند در جهت همدلی بیشتر مردم دو کره گام بردارد.

کیم یونگ‌نام نیز در این دیدار، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را معمار و پایه‌گذار روابط دو کشور ایران و کره شمالی خواند و با ابلاغ سلام رهبر جدید و مردم کره گفت: از سفر تاریخی شما تاکنون مسئولان دو کشور همیشه با هم ارتباط دارند.

وی با ارائه گزارشی از اوضاع داخلی و فعالیت‌های هسته‌ای کشور متبوع خویش گفت: ایران و کره شمالی به جهانیان یاد داده‌اند که نباید در مقابل تهدید دشمنان کوتاه آمد. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها