حسرت کره ای ها ادامه دارد

2013 ؛ سال تحقیر ورزش کره برابر ایران

یک روزنامه کره‌ای پس از شکست‌های فوتبال و بسکتبال این کشور برابر ایران به تحلیل این شکست‌ها پرداخت.
کد خبر: ۵۸۴۹۵۹
2013 ؛ سال تحقیر ورزش کره برابر ایران


 یک روزنامه کره‌ای پس از شکست‌های فوتبال و بسکتبال این کشور برابر ایران به تحلیل این شکست‌ها پرداخت و اعلام کرد، 2013 سال تحقیر ورزش کره برابر ایران بوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تیم ملی بسکتبال کره‌جنوبی روز گذشته مغلوب تیم ملی ایران شد تا پس از فوتبال، بسکتبال این کشور نیز مغلوب ملی‌پوشان ایران شود. یک روزنامه‌ کره‌ای پس از شکست‌های فوتبال و بسکتبال این کشور از تیم ملی ایران، از ایجاد یک ترس غیرمنطقی در بین ورزشکاران این کشور برابر ایرانی‌ها نوشت.

در این گزارش آمده است: «ورزشکاران کره‌ای همیشه در قاره آسیا افتخارآفرین بودند اما همیشه رقیبان سرسختی برای موفقیت داشتند. یکی از این رقیبان سرسخت ایران است که به نظر می‌رسد به تازگی ترس زیادی بابت رویارویی با آنها داشته‌ و از پیش بازنده بودیم. تیم ملی فوتبال کره در راه صعود به جام‌جهانی 2014 برزیل در دو بازی رفت و برگشت برابر ایران شکست خورد و حتی نزدیک بود، در حسرت صعود به جام‌جهانی 2014 برزیل بماند. پیش از آن نیز همیشه فوتبالیست‌های ایرانی برابر کره‌ای‌ها بازی‌های خوبی را به نمایش گذاشتند که از جمله آن می‌توان به پیروزی قاطع شش بر دو در جام ملت‌های سال 1996 اشاره کرد.

کره در 10 سال گذشته برابر ایران شکست‌های زیادی داشته است؛ اگر چه چند بار نیز توانسته ایران را شکست دهد. در دو مسابقات انتخابی جام‌جهانی گذشته (2010 و 2014 ) کره و ایران چهار بار با هم بازی کردند که دو برد برای ایران و دو تساوی حاصل این بازی‌ها بوده است تا مواجهه با فوتبال ایران به یک کابوس برای کره‌ای ها تبدیل شود. بازی آخر دو تیم سراسر حاشیه و جنجال بود؛ جایی که سرمربی ایران و کره‌جنوبی علیه یکدیگر به صحبت پرداختند. جدالی که در نهایت با پیروزی شاگردان کارلوس کی‌روش به پایان رسید و او پس از مسابقه مشت‌های گره‌ کرده‌اش را به نیمکت کره‌جنوبی نشان داد.

اکنون پس از تحقیر فوتبال کره‌جنوبی برابر ایران، نوبت به بسکتبال رسید که روز گذشته در جام ملت‌های آسیا مغلوب ایران شد. بسکتبال کره که در گروه "مرگ" جام ملت‌های آسیا با چین، ایران و مالزی همگروه بود، کار سخت را در روز نخست انجام داد و چین، مدافع عنوان قهرمانی را از پیش‌رو برداشت اما در بازی دوم برابر ایران شکست تلخی را متحمل شد.این در حالی بود که ارسلان کاظمی که در NBA بازی می‌کند، در این مسابقات حضور ندارد. بسکتبال ایران تا پیش از سال 2000 تقریبا در آسیا حریفی ناشناخته بود اما از آن سال به بعد ایرانی‌ها توانستند در بسکتبال به راحتی کره‌جنوبی را از پیش‌رو بردارند و به یک قدرت در آسیا تبدیل شوند.

با شکست‌های اخیر ورزشکاران کره‌ای برابر ایرانی‌ها رقابت‌های ورزشی این دو کشور وارد مرحله حساسی شده است؛ به طوری که کره‌ای‌ها علاوه بر روبه‌رویی با ایرانی‌ها باید با جو سنگین علیه خود نیز مبارزه کنند. آنچه بیش از همه آزاردهنده است این که وقتی ورزشکاران کره‌ای با ایرانی‌ها روبه‌رو می‌شوند، می‌توان ترس زیادی را در چهره‌شان دید. این در حالی است که نتیجه‌ بازی در پایان مسابقه رقم می‌خورد. اکنون باید سال 2013 را سال شکست و تحقیر کره‌جنوبی برابر ایران بدانیم.

به گزارش ایسنا؛ قرار شده بود دو تیم در سپتامبر (شهریور) در دیداری دوستانه برابر هم به میدان بروند. دیداری که کره‌ای‌ها خیلی تمایل به انجامش دارند اما به نظر این دیدار با خواست ایرانی‌ها برگزار نمی‌شود. کره‌ای‌ها امیدوارند که هر چه زودتر قبل از این که پیروزی برابر ایران برای آنها به یک کابوس تبدیل شود، بتوانند هر طور که شده ایران را شکست دهند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها