جهانگیر الماسی خواستار رفع اختلافات اهالی سینما در فضایی آرام، صمیمی و بدون تنش شد.
کد خبر: ۵۸۴۷۶۰

این کارگردان و بازیگر سینما به ایرنا گفت: هیچ فردی به دلایل بسته شدن خانه سینما اشاره نمی‌کند؟ معتقدم وزیر ارشاد باید شفاف و روشن دلیل بسته شدن این نهاد را بیان و اعلام کند، آیا غیر از این وزارتخانه گروه دیگری نیز در بسته شدن این نهاد صنفی نقش داشته است؟

به عقیده او، دستور رئیس‌جمهور برای بازگشایی خانه سینما روی زمین مانده و نکته قابل توجه آن‌که مگر جواد شمقدری، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست که به اجرای دستوردکتر احمدی‌نژاد در بازگشایی خانه سینما عمل نمی‌کند.

الماسی تاکید کرد: باید دقت شود که چه اتفاقی افتاده که در دوره‌ای وزیر دستور بسته شدن خانه سینما را صادر می‌کند و شمقدری منتقد این موضوع است، اما اکنون که رئیس‌جمهور تاکید به بازگشایی خانه سینما دارد، رئیس سازمان سینمایی از اجرای آن به اشکال مختلف سر باز می‌زند.

این بازیگر سینما و تلویزیون یادآور شد: وجود خانه سینما الزامی است و ۳۰ صنف فعال در این نهاد باید به کار خود ادامه دهند. وی کاغذبازی در وزارت ارشاد را عامل زمانگیری فرآیند بازگشایی خانه سینما عنوان کرد و توضیح داد: تفاهم‌نامه سیزدهم تیرماه از سوی رئیس‌جمهور مبنا قرار گرفت، اما براساس همین تفاهم‌نامه ساماندهی صنوف حداقل سه ماه طول می‌کشد که نکته قابل تاملی است.

کارگردان فیلم رنج و سرمستی گفت: اختلافات باید در فضایی صمیمی و توام با گفت‌وگوی سازنده، طرح و برطرف شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها