امروز نوبت کدام منطقه تهران است؟

اطلاعیه قطعی آب برخی نواحی پایتخت

آغاز قطع منطقه‌ای آب در پایتخت

در پی افزایش بی سابقه گرمای هوای تهران، در روزهای اخیر برخی مناطق شهر با افت فشار آب مواجه شده و برخی نیز چند ساعتی قطعی کامل آب را تجربه کردند. مقامات آبفای استان تهران می گویند کاهش پنج تا ده درصدی مصرف توسط شهروندان و کاهش گرما به زیر 40 درجه به معنای عبور از مشکل آبی پایتخت خواهد بود، اما تا آن زمان مدیریت آب تهران در حالت فوق العاده قرار خواهد داشت.
کد خبر: ۵۸۲۷۹۸
آغاز قطع منطقه‌ای آب در پایتخت

افزایش بی سابقه گرمای هوا در اکثر شهرهای ایران و تهران در هفته های اخیر باعث ایجاد شرایط ویژه ای در آبرسانی به شهروندان شده است تا جایی که در هفته اخیر شرکت آب و فاضلاب استان تهران در دو مرحله اطلاعیه هایی را در مورد جلوگیری از مصرف غیرضروری آب صادر کرد.

هم اکنون برای هر شهروند تهرانی روزانه 320 لیتر آب تولید می شود که این میزان در کشورهای اروپایی 150 لیتر است؛ بنابراین مصرف بیش از 2 برابری آب توسط هر شهروند در شرایط ویژه این روزها می تواند مشکلاتی را در آبرسانی به وجود آورد.

متاسفانه برخی از شهروندان نیز این روزها با وجود مطلع بودن از وضعیت افزایش بی سابقه مصرف آب در تهران در پی گرمای 42 درجه ای هوا، توجه چندانی به لزوم رعایت مصرف آب ندارند و این مسئله باعث شده تا بالاخره قطعی هایی به صورت مقطعی در برخی نقاط پایتخت اتفاق بیافتد.

عصر دیروز تا پاسی از شب ساکنان برخی مناطق شرق شهر تهران با این مشکل مواجه شدند و چند ساعتی قطعی کامل آب را تجربه کردند.  البته این مسله باعث شد تا در چشم بهم زدنی احساس بی آبی در شهروندان باعث هجوم به فروشگاه ها و خرید تمامی آب معدنی های موجود در فروشگاه ها شود.

به عبارتی عدم رعایت الگوی مصرف توسط برخی باعث شد تا افراد دیگری مجبور شوند برای تامین آب مورد نیاز مبالغی به مراتب بیشتر از قبوض ماهیانه آب را فقط برای خرید چند بطری آب معدنی هزینه کنند.

البته این مسئله نافی کمبودهای موجود در شبکه های آبرسانی شهر تهران نیست چرا که مسئولان آب و فاضلاب عنوان می کنند با وجود ذخیره مناسب آب در سدها، اما امکان آبرسانی بیش از این به دلیل تکمیل شدن ظرفیت آبرسانی شبکه وجود ندارد و این مسئله باعث بروز مسائلی شده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
1
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
۰
۰
همین چندروز پیش بود كه یكی ازاقایان اعلام كرد امسال كمبود وقطعی اب نداریم پس چی شد؟!!!!!
حانه دار
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
۰
۰
4مرداداز8صبح تا 4 صبح روز بعد اب نداشتیم چرا اینقدر طولانی ؟ خ مخا برات شهر زیبا

نیازمندی ها