خیلی از پدرها و مادرها اعتقاد دارند​ بچه‌ها از سنین نوجوانی باید کار کنند و زحمت بکشند تا با سختی‌های زندگی آشنا شوند. برای همین هم تعطیلات تابستان که فرا می‌رسد، خیلی‌ها به دنبال کار مناسب برای فرزندان‌شان هستند. متخصصان هم باور دارند کار کردن در سنین نوجوانی ـ البته کارهای ساده و معمولی که بچه‌ها را با ارزش و مفهوم کار آشنا می‌سازد ـ به نفع بچه‌ها خواهد بود و آینده بهتری​ برای آنها رقم خواهد زد.
کد خبر: ۵۸۱۷۴۲

انتخاب بهترین کار برای نوجوانان اما کمی دشوار خواهد بود و شاید براحتی نتوان مناسب‌ترین‌ها را برای آنها انتخاب کرد. با این حال، همیشه اولین کار و خاطره آن همراه انسان باقی خواهد ماند. بخصوص این‌که این کارهای دوران نوجوانی باعث می‌شود بچه‌ها احساس استقلال کنند و بفهمند به دوره بزرگسالی نزدیک‌تر شده‌اند.

همچنین نباید فراموش کنیم کاری که در سنین نوجوانی انتخاب می‌شود باید در زمینه شغل مورد علاقه نوجوانان باشد. یعنی آنها باید بدانند چه کاری را بیشتر دوست داشته و می‌خواهند آن را تجربه کنند. البته نظرات و ایده‌های نوجوانان هم با گذشت زمان تغییر می‌کند و کاری که در این سنین انجام می‌شود، لزوما با شغل و کار حرفه‌ای آنها یکسان نخواهد بود؛ ولی در این سنین هم خوب است کاری را انتخاب کنیم که بچه‌ها به آن علاقه بیشتری داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها