«جنگ آمار»، پاشنه آشیل دولت روحانی

این روزها ، دولت احمدی نژاد آمار عملکرد می دهد و اطرافیان رییس جمهور منتخب با هم فریاد می زنند «دروغ است ، دروغ است».
کد خبر: ۵۸۱۱۸۲
«جنگ آمار»، پاشنه آشیل دولت روحانی

در همین پیوند، لیدر شعار تدبیر و امید نیز که جانشین احمدی نژاد در پاستور شده است، وقتی برای ضیافت افطار به پارلمان رفت در جمع نمایندگان و به قول خودش با صدایی رساتری فریاد زد: دروغ است، دروغ است.

حالا این سوال پیش می آید که این «صحیح است» و آن «دروغ است» تا کی می خواهد در سپهر سیاسی ایران تداوم یابد؟

در قحطی کاغذ برای مطبوعات کشور ، شنیده می شود تیم احمدی نژاد  قرار است ویژه نامه عملکرد منتشر کند.

در آن سو نیز تیم دولت تدبیر و امید نیز در پی چاپ ویژه نامه هایی از وضعیت واقعی آمار و اطلاعات در کشور است.

یعنی تا روز تحلیف جنگ آمارها، «ویژه نامه ها» را میدان تاخت و تاز خود قرار خواهند داد.بی گمان این جنگ پس از تحلیف نیز سمت و سویی دیگر خواهد گرفت.

از قدیم گفته‌اند: سالی که نکوست از بهارش پیداست. من به دولت تدبیر و امید دل بسته ام، به آینده فرزندانم در سایه عملکرد این دولت، آیا این بهار شایسته این دولت است؟  

در طلیعه فعالیت دولت یازدهم و برای رفع دغدغه های حضرت روحانی در شفاف نمودن اطلاعات وآمار قبل و بعد از خود، پیشنهاد می کنم راه کارهای زیر را مورد امعان نظر قرار دهند.

باشد که عمر دولت تدبیر و امید که بسیاری چون من به آن دل بسته ایم، هشت سال به درازا بکشد:

1-نقد عملکرد دولت احمدی نژاد در حوزه های مختلف را، از فضای ملتهب گفتمان سیاسی به فضای آرام کارشناسی منتقل کنید.

2-صدا و سیما گزارش عملکرد دولت دهم را در چند بخش و به صورت گزارش مسئول هر وزارتخانه پخش کرده است. شایسته است با معرفی کارشناسان به صدا و سیما با پخش برنامه هایی به صورت مناظره و یا شکل های دیگر، ملت ایران در جریان شفاف امور قرار گیرند. این موضوع را بارها مسئولان صدا و سیما اعلام کرده اند که آمادگی پخش مناظره ها را دارند.

3-وزرا را موظف سازید هر سه ماه به مردم گزارش عملکرد دهند. این گزارش عملکرد می تواند به صورت مقایسه ای به مدت مشابه خود در دولت دهم باشد.

4-بر سیاق سالیان گذشته که روزنامه ایران نقش روزنامه دولت را ایفا کرده است، گزارش های سه ماهه وزرا در صفحات مرتبط درج شود تا ضمن ایجاد سند مکتوب، بخش دیگری از مخاطبان در جریان امور قرار بگیرند.

5-مجموع گزارش های وزرا در «کتاب سال» دولت یازدهم منتشر شود.

و...

می بیندید که در طول یکسال فرصت های فراوانی برای دولت یازدهم فراهم است تا واقعیت آمارهای موجود در کشور را به سمع و نظر ملت بزرگ ایران برساند.

طرح این مسایل در آغاز بکار دولت نوپای تدبیر و امید تعابیر دیگری را در ذهن متبادر می کند که از ساحت آقای روحانی و همکارانشان بدور است.

آقای رییس جمهور ! اکثریت مردم کیفیت زندگی خود را در لابلای آمارها جستجو نمی کنند.

منتظر چرخش کلیدتان در قفل مشکلات روزافزونمان هستیم. یا علی.

احمد جعفری چمازکتی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها