اظهارات و مواضع آیت‌الله علم‌الهدی، امام‌جمعه مشهد در هفته‌های اخیر بیش از گذشته خبرساز شده و مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۸۱۱۲۴

در حالی که هفته گذشته رسانه‌ها شاهد گله‌گزاری متقابل آیت‌الله علم‌الهدی و آیت‌الله آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضاییه بودند، روز گذشته آیت‌الله علم‌الهدی درباره دیدار پرحاشیه‌اش با آیت‌الله هاشمی و فرزندش مهدی سخن گفت. وی گفت: آن روزی که من با آقای هاشمی دیدار کردم، هنگام خروج، فرزند ایشان، آقای مهدی هاشمی نزد من آمد و درخواست ده دقیقه ملاقات با اینجانب داشت.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: مهدی هاشمی مدعی بود با این‌که در انتخابات به نفع آقای موسوی فعال بوده است اما باحرکت‌های بعد از انتخابات آقای موسوی موافق نبوده و با او مخالفت می‌کرده و حتی مدعی بود که چند بار به او گفته است که باید از طریق قانون اقدام کند. پس از پایان توضیحات مهدی هاشمی به او گفتم این مطالب چه ارتباطی به من دارد؟ من قاضی نیستم و شما باید این مطالب را به دادگاه و قوه قضاییه ارائه کنید.

پیشنهاد جالب یک خبرنگار درباره مخملباف

محمد دلاوری، خبرنگار قدیمی واحد مرکزی خبر و اولین مجری بخش «صرفا جهت اطلاع» در بخش خبری 20:30، در وبلاگ شخصی خود درباره مسائل اخیر مربوط به سفر محسن مخملباف به سرزمین‌های اشغالی فلسطین پیشنهاد جالبی ارائه داد؛ دلاوری نوشت: «مخملباف رو از موزه سینما حذف نکنید، اقدام اخیرش رو هم در غرفه مربوط تشریح کنید، تاریخ که فقط شامل قسمت‌های قشنگ نیست.»

پیش از این شمقدری، رئیس سازمان سینمایی دستور داده بود آثار مخملباف را از موزه سینما جمع‌آوری کنند.

محسن مخملباف اخیرا برای ساخت یک فیلم طرفدارانه درباره فرقه ضاله بهائیت و شرکت در جشنواره فیلم اورشلیم به سرزمین‌های اشغالی فلسطین سفر کرده بود. این سفر با مخالفت و محکومیت گسترده، حتی در میان دوستان مخملباف و روشنفکران خارج‌نشین مواجه شد.

تذکرات آیت‌الله مهدوی‌کنی درباره شعار «اعتدال»

آیت‌الله مهدوی‌کنی، رئیس مجلس خبرگان و رئیس دانشگاه امام صادق(ع) که سحرهای ماه مبارک رمضان در برنامه تلویزیونی ماه خدا چند دقیقه‌ای به بیان نکات اخلاقی و قرآنی می‌پردازد، در چند شب متوالی به تبیین واژه «اعتدال» که شعار انتخاباتی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری بود، پرداخت.

وی با بیان این‌که «هر دولتی که می‌آید باید اصول را درنظر بگیرد»، ضمن بیان مثال‌هایی به توضیح نظرش درباره «اعتدال» پرداخت و افزود: مثلا همه باید صاحبخانه شوند، اما همه یک‌گونه خانه نخواهند داشت. برای رسیدن به عدل و قسط اسلامی زمان لازم است. وی با اشاره به برداشت‌های غلطی که از «اعتدال» می‌شود گفت که منظور از اعتدال در حجاب، چند درجه کمتر از بی‌حجابی نیست و افزود: اگر به خانم‌هایی که حجاب ندارند می‌گوییم حجاب امر اسلامی است، این‌گونه نیست که بگوییم حد وسطش را نگه دارید یا اگر بگوییم چون اعتدال داریم کاری به خانم‌های بی‌حجاب نداریم.

از سوی دیگر مرتضی مبلغ معاون وزیر کشور دولت اصلاحات نیز در تعریف اعتدال گفته است: گفتمان اعتدال همان اصلاح‌طلبی است.

نامه قرائتی به اهل سیاست

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در نامه ای خطاب به اهل سیاست نوشت: اگر دین آن‌گونه که سکولارها می‌گویند از سیاست جدا بود، نباید انبیا و یارانشان کشته یا تبعید یا شکنجه می‌شدند.

به گزارش مهر،‌قرائتی با بیان اینکه این نامه پاسخی است به مقدسان متحجر که به عبادات شخصی دلخوشند آورده است: ما با دیدن امام خمینی (ره) به این باور رسیدیم که می شود با فکر آسمانی، در زمین حکومت کرد و ازسیاستی که همراه با دروغ، تزویر، توطئه، ارعاب، باج دادن به قوی و باج گرفتن از ضعیف، بر جهان امروز حکومت می کند، دوری نماییم.

حلقه انحرافی آینده از دیدگاه کیهان

روزنامه کیهان در واژه‌گزینی جدیدی برای دولت حسن روحانی از اکبر ترکان به عنوان یکی از حلقه‌های جریان انحرافی جدید دولت آینده نام برد. کیهان نوشت: اظهارات ترکان (در نقد روزنامه کیهان) در بیشتر رسانه‌های وابسته به شبکه فتنه بازتاب داشت و به نظر می‌رسد حلقه انحرافی جدیدی درصدد مصادره رأی مردم به نفع مواضع افراطی، انحصارجویانه و فرصت‌طلبانه خویش است. البته نظر آقای ترکان به خودی خود اعتباری ندارد، اما ایشان اولا ـ به شکل غیرقانونی ـ از کوپن و اعتبار رئیس‌جمهور منتخب استفاده می‌کند و ثانیا بی‌پاسخ ماندن اظهارات وی ممکن است در وی ایجاد توهم کند.

ترکان اخیرا در گفت‌و‌گویی، مواضع حسین شریعتمداری را افراطی خوانده بود.

توضیح آقای مشاور درباره برخی شایعات!

به گزارش جام‌جم، دکتر حسام‌الدین آشنا، از مشاوران اصلی دکتر روحانی در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در صفحه شخصی خود با تکذیب برخی شایعات درباره خود، با سبک و سیاق خاص نوشتاری خود چنین توضیح داد: حسام‌الدین آشنا فقط طراح نماد کلید و رنگ بنفش نبوده است. تا به حال کارمند دولت نبوده است. در جلسه ملاقات دکتر روحانی با نمایندگان مجلس حضور نداشته است. هیچ سمت اعلام شده‌ای در میان همراهان رئیس‌جمهور منتخب ندارد. گمانه‌زنی‌های سایت‌های خاص در مورد سوابق و لواحق انکار می‌شود. دکتر حسام‌الدین آشنا، داماد حجت‌الاسلام دری نجف‌آبادی است.

تغییر سیاست اندونزی در صدور ویزا برای ایرانیان

محمد فرازنده، سفیر ایران در اندونزی به ایسنا گفت: بنابر تصمیم دولت اندونزی، ایرانیانی که قصد سفر به این کشور را دارند باید برای اخذ ویزا به سفارت اندونزی در تهران مراجعه کنند، زیرا در فرودگاه‌های اندونزی به اتباع کشورهایی از جمله ایران که جنبه توریستی روابط با آنها زیاد نیست، ویزا داده نخواهد شد. سفیر ایران در اندونزی دلیل این اقدام را چنین توضیح داده است که «با توجه به برخی مسائل و مشکلاتی که درباره تعدادی از هموطنانمان ایجاد شد و افرادی که به قصد پناهجویی از مسیر اندونزی استفاده می‌کردند، دولت استرالیا از اندونزی خواسته است در این‌باره محدودیت‌هایی ایجاد کند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها