همزمان با اجرای نخستین طرح سیستم کارتی فروش گاز به مشترکان عمده، شمارش معکوس برای توقف صدور قبوض کاغذی گاز به مشترکان آغاز شد.
کد خبر: ۵۷۹۸۲۷

به گزارش مهر، هوشمندسازی شبکه انتقال، توزیع و عرضه گاز طبیعی یکی از سیاست‌های کلان صنعت گاز از ابتدای آغاز برنامه پنجم توسعه است و به منظور اجرای این سیاست کلان، نصب و راه‌اندازی کنتورهای هوشمند گاز از دو سال قبل به صورت پایلوت و آزمایشی در برخی استان‌های کشور آغاز شده است.

علیرضا معراجی، مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی با بیان این‌که برای نخستین بار در صنعت گاز کشور، سیستم کارتی فروش گاز در ایستگاه‌های مشترکان عمده راه‌اندازی شده است، گفت: از این رو پروژه طراحی، ساخت و نصب تجهیزات مورد نیاز به‌منظور ایجاد سیستم کارتی فروش گاز در ایستگاه‌های مشترکان عمده، در واحد اندازه‌گیری و توزیع گاز خراسان رضوی اجرایی شد. این مقام مسئول با تاکید بر این‌که اکنون مراحل مطالعاتی و فنی واحد اندازه‌گیری و توزیع گاز به پایان رسیده است، اظهار کرد: بزودی مراحل اجرایی آن نیز به صورت پایلوت، روی ایستگاه‌های عمده آغاز خواهد شد. وی درباره مهم‌ترین ویژگی این طرح گازی توضیح داد: این سیستم قادر خواهد بود ضمن اخطار به مصرف‌کننده برای اتمام شارژ دوره مصرف گاز، در صورت توجه نکردن مصرف‌کننده، نسبت به قطع اتوماتیک جریان گاز اقدام کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها