با 7 پیروزی پی در پی

بسکتبال ایران قهرمان ویلیام جونز شد

تیم ملی بسکتبال که در رقابت‌های ویلیام جونز در چین‌تایپه شرکت کرده است، مقام قهرمانی این دوره از بازی‌ها را از آن خود کرد.
کد خبر: ۵۷۹۱۸۹
بسکتبال ایران قهرمان ویلیام جونز شد

تیم ملی بسکتبال در سی و پنجمین دوره بازی‌های ویلیام جونز در هفت بازی پی در پی به میدان رفت و با غلبه بر تمامی رقبا به عنوان قهرمانی رسید.قرار بود امروز تیم ملی بسکتبال در آخرین دیدار خود برابر لبنان قرار بگیرد اما با توجه به تعلیق فعالیت‌های بسکتبال لبنان، مشخص نیست دیدار دو تیم امروز برگزار می‌شود یا نه.

تیم ملی بسکتبال با احتساب بازی لبنان با هر نتیجه‌ای، قهرمانی‌اش از پیش مسجل شده است. این تیم با شکست تیم‌های اردن، چین تایپه الف و ب، مصر، آمریکا، ژاپن و کره جنوبی قهرمانی در ویلیام جونز را از آن خود کرد. ملی‌پوشان بسکتبال که خود را برای بازی‌های جام ملت‌های آسیا در مانیل فیلیپین آماده می‌کنند، فرصت بازی‌های چین‌تایپه را برای هماهنگی بیشتر مغتنم شمردند، گر چه تعدادی از رقبای تیم ملی با قدرت کامل در این بازی‌ها شرکت نکردند اما به هر حال ایران به عنوان مدعی قهرمانی آسیا با بدست آوردن سکوی نخست رقابت‌های جونز، زنگ بیدارباش را برای سایر مدعیان به صدا درآورد. این قهرمانی در شرایطی بدست آمد که چین بازی در جام استانکوویچ با تیم‌های اروپایی را به جای رویارویی با آسیایی‌ها ترجیح داد یا فیلیپین میزبان مدعی این دوره از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، با دعوت نشدن از سوی چین تایپه به دلیل مشکلات سیاسی بین دو کشور، از خیر بازی کردن در این جام گذشت.

لبنان نیز روز گذشته از سوی فدراسیون جهانی بسکتبال به حالت تعلیق درآمد تا سرنوشت یکی دیگر از مدعیان جام ملت‌ها در ابهام قرار بگیرد.

دلیل اصلی تعلیق فدراسیون بسکتبال لبنان دخالت سیاسیون در ورزش است. فدراسیون بین‌المللی بسکتبال (فیبا) به سران فدراسیون بسکتبال لبنان چند روز مهلت داده بود تا به مشکلات خود پایان دهند، که نادیده گرفتن این هشدار باعث شد تا عضویت آنها در فدراسیون جهانی بسکتبال به حالت تعلیق درآید و تیم ملی و تیم‌های باشگاهی و داوران این کشور از فعالیت بین‌المللی محروم شوند.

لبنان قبل از این حکم و پیش از آن‌که با ایران در ویلیام جونز بازی کند، با تیمی که از آمریکا به چین‌تایپه آمده، روبه‌رو شد و از این تیم شکست سنگینی خورد.

مصدومیت بازیکن ایرانی در NBA

هر چند بازیکن ایرانی لیگ حرفه‌ای NBA مصدوم شد اما «فیلادلفیا» با حضور ارسلان کاظمی برابر «بروکلین» به پیروزی رسید. در ادامه رقابت‌های تابستانی تیم‌های NBA، فیلادلفیا در حالی که ارسلان کاظمی، فوروارد ایرانی‌اش را در اختیار داشت به مصاف بروکلین رفت و با نتیجه 89 بر 86 به پیروزی رسید. ارسلان کاظمی که در این فصل نخستین حضورش در بالاترین لیگ بسکتبال دنیا را تجربه می‌کند، در این بازی 10 دقیقه و 51 ثانیه در میدان بود و کارش را با یک امتیاز و چهار ریباند به پایان رساند.

این بازیکن بعد از این‌که در نیمه اول بازی کرد، دچار مصدومیت جزیی شد و در نیمه دوم به میدان نرفت.

کاظمی به سایت جام‌جم ورزشی گفت: مصدومیتم جزیی بود اما مربیان تصمیم گرفتند در نیمه دوم بازی نکنم چون احتمال می‌دادند شدت مصدومیتم بیشتر شود.

محمد رضاپور / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها