مرکز حوادث و فوریت های پزشکی اعلام کرد

412 مصدوم در حوادث ترافیکی هفته گذشته

مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی اعلام کرد

530 مصدوم در حوادث ترافیکی هفته گذشته

حوادث وی‍ژه پرتلفات ترافیکی در هفته گذشته بیش از 530 مصدوم برجای گذاشت.
کد خبر: ۵۷۸۹۳۵
530 مصدوم در  حوادث ترافیکی هفته گذشته

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، براساس گزارش مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور، 151 حادثه  ویژه رخ داده طی هفته گذشته، منجر به اعزام 142آمبولانس و بیش از 300 تکنسین اورژانس پیش بیمارستانی به محل حوادث شد.

براساس این گزارش، نیروهای امدادی اورژانس 115 پس از ارائه خدمات پزشکی به مصدومان، 530 نفر را جهت دریافت مراقبت های تخصصی بیشتر به مراکز درمانی منتقل کردند.

بر پایه این گزارش، در ساعت 18:17، 21تیرماه مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شیراز از تصادف دو دستگاه پراید در جاده سیخ دارنکون جاده فارس مطلع شد که بلافاصله سه دستگاه آمبولانس اورژانس پیش بیمارستانی به محل اعزام، که آمبولانس پس از10 دقیقه به محل حادثه رسیده و هفت نفر مصدوم حادثه پس از اقدامات اولیه و تخصصی فوریت های پزشکی به بیمارستان  شهید رجایی و نمازی انتقال پیداکردند.

براساس این گزارش، در ساعت 18:35، 21تیرماه نیز مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کرج از تصادف یک دستگاه سواری پژو با یک دستگاه پراید در محور اتوبان کرج ورودی هشتگرد مطلع شد که بلافاصله یک دستگاه آمبولانس اورژانس پیش بیمارستانی به محل اعزام، که اولین آمبولانس پس از چهار دقیقه به محل حادثه رسیده و پنج نفر مصدوم حادثه پس از اقدامات اولیه و تخصصی فوریت های پزشکی به بیمارستان انتقال پیدا کردند.

همچنین در ساعت 23:09، 21تیرماه مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی چهار محال بختیاری از تصادف بین یکدستگاه پراید و یکدستگاه کامیون در اتوبان بروجی -بلداجی مطلع شد.

بلافاصله سه دستگاه آمبولانس اورژانس پیش بیمارستانی به محل اعزام شد و اولین آمبولانس پس از پنج دقیقه به محل حادثه رسیده و هفت نفر مصدوم حادثه پس از اقدامات اولیه و تخصصی فوریت های پزشکی را به بیمارستان انتقال پیداکردند.

مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور به هموطنان توصیه کرد: در هر حادثه منجر به جرح و آسیب و ظهور علائم جسمی به طور ناگهانی می توان با اورژانس 115 تماس گرفت همچون موارد اورژانس های قلبی و تنفسی (تنگی نفس، فشار خون بالا، افت فشار خون)، اورژانس های گوارشی ( خونریزی گوارشی همراه با استفراغ خونی) درد شکم، ضربه شدید به شکم، زنان و زایمان (سقط، تشنج، فشار خون بالا به همراه تاری دید و تورم اندام ها، خونریزی شدید)، اعصاب (تشنج، سکته مغزی، اختلال تکلم ناگهانی، کاهش سطح هوشیاری، سردردهای شدید و ناگهانی به همراه سفتی گردن، ضربه به جمجمه و ستون فقرات به دنبال سقوط، تصادف، سوختگی، برق گرفتگی، غرق شدگی، مسمومیت دارویی و شیمیایی، خودکشی، مار گزیدگی، عقرب گزیدگی، دررفتگی، شکستگی ها، پارگی وسیع بافت نرم و خونریزی های شدید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها