وزیر ارشاد: وجه تمایز نمایشگاه امسال در ارائه آثار متعدد در قالب‌های گوناگون محتوایی است

نمایشگاه مجازی قرآن راه‌اندازی می‌شود

روزهای پایانی هفته، نمایشگاه قرآن با استقبال بیشتر بازدیدکنندگان مواجه شد و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در بازدید خود از این رویداد معنوی، از راه‌اندازی نمایشگاه مجازی قرآن خبر داد.
کد خبر: ۵۷۸۶۴۶

به گزارش جام‌جم، روزهای پنجشنبه و جمعه که مصادف با نخستین روزهای ماه مبارک رمضان بود، بازدیدکنندگان بیشتری از بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم دیدن کردند و در جریان آخرین دستاوردها و فعالیت‌های قرآنی قرار گرفتند.

روز پنجشنبه سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در مصلای امام خمینی(ره) در جریان دستاوردها و فعالیت‌های هرکدام از بخش‌های نمایشگاه قرار گرفت.

او در بازدید از بخش سراب و حقیقت نمایشگاه ضمن آن‌که در جریان برنامه‌های این بخش قرار گرفت، از تابلوهای نصب شده در این بخش بازدید به عمل آورد.

وزیر ارشاد در بازدید خود از بخش‌های مختلف نمایشگاه، از بخش دانشگاهی نمایشگاه نیز دیدن کرد و در جریان فعالیت‌های این بخش که حضور گسترده‌ای در نمایشگاه دارد، قرار گرفت.

در حاشیه این بازدید، حسینی در گفت‌وگوی کوتاهی با ستاد خبری بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: وجه تمایز نمایشگاه امسال در ارائه مضاعف آثار متعدد در قالب‌های گوناگون محتوایی است.

وی با بیان این‌که امسال نمایشگاه توجه ویژ‌ه‌ای به حوزه کتاب و نشر داشته است، افزود: در نمایشگاه امسال بالغ بر 18 هزار عنوان کتاب داخلی و 5000 عنوان کتاب از خارج از کشور در حوزه‌های مرتبط با علوم و معارف قرآنی عرضه شده است.

حسینی ادامه داد: وجود و تنوع این کتاب‌ها که به موضوعات مختلف قرآنی می‌پردازند، باعث می‌شود که بازدیدکنندگان در جریان آخرین دستاوردهای قرآنی در حوزه کتاب و نشر در سراسر جهان قرار گیرند.

وی در پایان نوید برگزاری نمایشگاه مجازی قرآن را داد و اظهار امیدواری کرد که این فضا بتواند به اقشار مختلف مردم در حوزه شناخت هر چه بیشتر قرآن یاری رساند.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است از ابتدای این هفته به تناوب روزهای برگزاری نمایشگاه، آیات عظام و چهره‌های شاخص حوزه علمیه در نمایشگاه بیست و یکم حاضر شوند.

در این خصوص می‌توان به حضور آیت‌الله سیداحمد خاتمی، عضو هیات‌رئیسه مجلس خبرگان و امام جمعه موقت تهران در بخش «عرفان در هوای تهران» اشاره کرد. آیت‌الله خاتمی در نشستی مباحثی را پیرامون اخلاق در جامعه و لزوم توجه مردم و مسئولان به این موضوع بیان خواهد کرد.

شامگاه پنجشنبه نیز حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در نمایشگاه قرآن حضور یافت. او ضمن بازدید از بخش دانشگاهی، در نشست این بخش با موضوع «اقتصاد اسلامی در قرآن» سخنرانی کرد. در این نشست، آیت‌الله نیازی مجتهد و محمدحسن قدیری‌ابیانه سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در کشورهای استرالیا و مکزیک نیز به بیان نظرات خود پرداختند.

بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از بیست و ششم شعبان آغاز شده و تا بیست و ششم رمضان از ساعت 17 تا 24 در مصلای امام خمینی پذیرای علاقه‌مندان است. در نمایشگاه امسال 40 بخش فعالیت‌ها و دستاوردهای خود را ارائه می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها