راز‌گشایی قاتل فراری از جنایت در بیابان

مردی که از سوی یک تبعه افغان برای قتل یک مرد ایرانی اجیر شده و او را در بیابان‌های شهرستان ری کشته و دفن کرده بود، پس از چهار سال فرار توسط کارآگاهان جنایی اداره پلیس آگاهی استان البرز دستگیرشد.
کد خبر: ۵۷۸۴۷۸
راز‌گشایی قاتل فراری از جنایت در بیابان

به گزارش جام‌جم سردار احمدعلی گودرزی، فرمانده انتظامی استان البرز در جمع خبرنگاران گفت: روز هفدهم آذر سال 88 زنی پس از حضور در اداره پلیس آگاهی استان البرز با ارائه شکایتی عنوان کرد همسرش به نام غلام از خانه شان در کرج خارج شده و دیگر بازنگشته و جستجوی او و خانواده‌اش برای پیدا کردن وی بی نتیجه بوده است.

وی افزود: با شروع تحقیقات، ماموران اطلاع یافتند مرد گمشده در زمینه قاچاق موادمخدر فعالیت داشته و دامادش نیز یک قاچاقچی است که داماد وی به نام محمد تحت تعقیب قرار گرفت و مشخص شد وی به اتهام نگهداری 85 کیلوگرم موادمخدر زندانی است.

آخرین ملاقات

گودرزی یادآور شد: با انتقال محمد به پلیس آگاهی، وی مدعی شد از سرنوشت پدر همسرش اطلاعی ندارد و فقط می‌داند او با یک تبعه افغان به نام نوروز در ارتباط بوده است.

در ادامه، مرد افغان تحت تعقیب قرار گرفت تا این که اوایل امسال مخفیگاه وی در یکی از روستاهای شهرستان هشتگرد شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان البرز خاطرنشان کرد: نوروز ابتدا ادعا کرد مرد گمشده را نمی‌شناسد و از سرنوشت او بی‌اطلاع است تا این که سرانجام روز‌های پایانی خرداد امسال اعتراف کرد مردی به نام میر احمد را اجیر کرده تا غلام را بکشد.

شناسایی عامل جنایت در زندان

وی گفت: در پی اظهارات متهم، دستگیری میراحمد در دستور کار قرار گرفت تا این که دو روز پیش کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی استان البرز اطلاع یافتند قاتل فراری که یک قاچاقچی است، به اتهام نگهداری و حمل 43 کیلوگرم هروئین زندانی است.

در ادامه با هماهنگی قضایی، عامل جنایت از زندان به پلیس آگاهی منتقل شد و در بازجویی اعتراف کرد نوروز او را برای قتل غلام اجیر کرده بود.

گودرزی خاطرنشان کرد: در تحقیق از عامل جنایت معلوم شد، نوروز به او گفته بوده یکی از دوستانش به اتهام قاچاق مواد مخدر دستگیر شده و نمی‌خواهد او به اعدام محکوم شود و از من خواست پدرزن او به نام غلام را به قتل برسانم تا اگر همدستش نوروز دستگیر شد، آنها بگویند موادمخدر متعلق به غلام بوده که فوت شده و با این ترفند از مجازات فرار کنند.

متهم برای قتل اجیر شده بود

وی افزود: در ادامه مشخص شد متهم قرار بوده از نوروز بابت قتل غلام پول بگیرد. بنابراین روز حادثه میراحمد و نوروز، غلام را به بهانه خرید مواد مخدر به بیابان‌های شهرستان ری می‌برند و همان جا میراحمد با شلیک دو گلوله غلام را به قتل می‌رساند و جسدش را در بیابان دفن می‌کند.

فرمانده انتظامی استان البرز یادآور شد: با اعتراف عامل جنایت، کارآگاهان جنایی اداره آگاهی استان همراه متهم به محل کشف جسد اعزام شدند و جسد مرد گمشده را به پزشکی قانونی منتقل کردند. متهم نیز روانه زندان شد.تحقیقات تکمیلی در این باره ادامه دارد.

دستگیری 222 قاچاقچی کالا

رئیس پلیس استان البرز در ادامه با اشاره به دستگیری 222 نفر از قاچاقچیان کالا در سه ماه نخست امسال گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا در پی عملیات‌های جداگانه این 222 قاچاقچی را که در زمینه قاچاق لوازم صوتی ـ تصویری، تجهیزات ماهواره، لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک، دارو و مشروبات الکلی فعالیت داشتند، دستگیر کردند. ارزش اموال توقیف شده از متهمان 46 میلیارد و 182 میلیون ریال بوده و64 دستگاه خودروی سبک و سنگین نیز از آنها توقیف شده است.

متلاشی شدن 17 باند قاچاق مواد مخدر

فرمانده انتظامی استان البرز یادآور شد: در سه ماه نخست امسال نیز ماموران مبارزه با قاچاق موادمخدر استان 17 باند تهیه، توزیع و نگهداری موادمخدر را متلاشی و 87 قاچاقچی،24 نفر حمل کننده،243 نفر نگهدارنده موادمخدر و 2000 توزیع‌کننده مواد مخدر را دستگیر کردند. از این باند‌ها در مجموع 1100 کیلوگرم انواع مخدر از جمله تریاک،حشیش، شیشه،سوخته تریاک و هروئین کشف و ضبط شد.

در پایان این نشست خبری سردار گودرزی، فرمانده انتظامی استان البرز از دو سرباز و دو درجه‌‌دار نیروی انتظامی کلانتری 21 مهرشهر به‌دلیل دستگیری دو سارق که بخشی از قطعات ریل‌های راه‌آهن کرج را در رزکان این شهر دزدیده بودند و نیز کشف یک رشته دستبند طلای هفت میلیون تومانی از سوی یکی از ماموران انتظامی به نام داوود لشگری در کلانتری گرمدره و تحویل آن به صاحبش، به‌عنوان نیروهای خدوم و زحمتکش قدردانی کرد.

 نجات جان مسافران قطار

در ادامه، گروهبان علی اسماعیلی که همراه مافوق خود سروان کیانوش دوستدار و دو سرباز کلانتری 21 مهرشهر موفق به دستگیری دو سارق قطعات ریل‌های راه‌آهن شده بودند، به خبرنگار ما گفت: شامگاه دهم تیر دو مرد به فاصله چند دقیقه با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفتند و اطلاع دادند دو مرد کنار ریل راه‌آهن در نزدیکی منطقه رزکان پرسه می‌زنند و احتمال می‌دهند آنها سارق باشند.

وی افزود: موضوع را با مافوقم در میان گذاشتم وبسرعت همراه دو سرباز به نزدیکی راه‌آهن رفتیم. ابتدا مردی را دیدیم که مدعی بود برای نظافت محوطه راه‌آهن به آنجا آمده است، اما با اظهارات ضد و نقیض وی، اطراف را بررسی و مرد دیگری را پیدا کردیم که در حال حمل یک گونی بود. در بازرسی از گونی معلوم شد وی پیچ و مهره تعدادی از قطعات ریل راه‌آهن را دزدیده و با مردی که پیش از این دستگیرش کردیم، همدست است.

وی یادآور شد: بلافاصله وسایل سرقتی را به سمت راه‌آهن بردیم و موضوع را به سوزنبان قطار اطلاع دادیم که معلوم شد تا پنج دقیقه دیگر یک قطار مسافربری با 240 سرنشین به محل نزدیک خواهد شد. بلافاصله همراه سوزانبان وارد عمل شدیم و ریل‌ها را سر جایش قرار دادیم. با تلاش فراوان موفق شدیم ریل را درست کنیم و قطار مسافربری به سلامت از آن محل عبور کرد. اگر کمی دیر رسیده بودیم و متهمان دستگیر نمی‌شدند، واقعه دلخراشی برای مسافران و خانواده‌هایی که در نزدیکی ریل راه‌آهن زندگی می‌کردند، اتفاق می‌افتاد.

معصومه ملکی - گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها