سخنگوی اخوان المسلمین:

مصر در مسیر برگشت به رژیم دیکتاتوری است

یکی از اعضای بلند پایه اخوان المسلمین با تاکید بر اینکه ما مخالف خشونت هستیم و تا زمانی که مرسی در بازداشت است هیچ گونه مذاکره ای را نمی پذیریم، کشورش را در مسیر برگشت به یک رژیم دیکتاتوری دانست.
کد خبر: ۵۷۸۳۱۷
مصر در مسیر برگشت به رژیم دیکتاتوری است

احمد عارف، از اعضای مهم و سخنگویان اخوان المسلمین در گفتگو با نشریه دی سایت اظهار داشت مصر یک کودتای نظامی را تجربه کرده است. یک نفر، یعنی وزیر دفاع مصر، قدرت را به نفع خود مصادره کرده است. در یک دموکراسی، هیچ اعتراضی هر چقدر هم که گسترده باشد نمی تواند یک سیستم کامل را ساقط کند. در یک سیستم دموکراسی، اعتراضات برای بیان نظرات شکل می گیرد نه برای تحمیل یک کودتا.

وی افزود: نظامیان و کادر قدیمی ارتش می خواهند اعتراضات صلح آمیز ما را به لجن بکشند.

احمد عارف، در بخش دیگری از این گفتگو اظهار داشت آنچه ما این روزها تجربه می کنیم صورت یک دیکتاتوری نظامی است. در این سیستم سیاستمداران ما ناپدید می شوند، فرستنده های تلویزیونی ما بسته می شود، به خانه های ما حمله می شود، اموال خصوصی ما مصادره می شود، تنها یک دیکتاتوری با ملت خود چنین رفتاری می کند.

وی افزود: ما طرفداران خود را به خشونت فرا نمی خوانیم، بلکه ما از مشروعیت خود دفاع می کنیم.

این عضو بلند پایه اخوان المسلمین در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد: ما گروههای مخالف را دعوت به مذاکره کرده بودیم، اما آنها، همه، این مذاکرات را رد کردند. حالا (بعد از برکناری مرسی) ما باید ناگهان با آنها وارد مذاکره شویم؟ ما هیچ گفتگویی را تا زمانی که رئیس جمهوری منتخب و مشروع مصر، «محمد مرسی» در بازداشت خانگی است نمی پذیریم. مصریها به این وضعیت می نگرند و اعتماد خود به دموکراسی را از دست می دهند و این فاجعه بار است.

وی در ادامه مفهوم دموکراسی را نتیجه ای دانست که از صندوق های رای بیرون می آید و غیر از آن را نه مشروع و نه نمایانگر خواست ملت مصر دانست.

عارف در بخش دیگری از این گفتگو خاطر نشان کرد: ما در حال برگشت به یک رژِیم دیکتاتوری هستیم. من بسیار از دست به اصطلاح مخالفان لیبرالی که گرد محمد البرادعی جمع شده اند عصبانی هستم. آنها حدود یک سال است که از گفتگو اجتناب می کنند، با اینکه می دانستند که این رویکرد آنها به یک کودتای نظامی ختم می شود. آنها با ارتش مصر دست به یکی کرده اند و آنچه ما حالا در کشورمان تجربه می کنیم از مدتها پیش تصمیم گیری شده بود.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با تاکید بر اینکه ما تا زمانی که نظم دموکراتیک، دوباره ایجاد شود به اعتراضات صلح آمیز خود ادامه می دهیم، همچنین گفت: اگر طرفداران و متحدان ارتش مصر، برای اعتراضات فراخوان بدهند، ما هم بی تفاوت به اینکه چه اتفاقی می افتد از دولت مشروع خود دفاع می کنیم.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها