وزیر صنعت ، معدن و تجارت خبرداد:

ذخیره کالاهای اساسی با ارز مرجع

وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: برای دو تا سه ماه کالاهای اساسی ذخیره شده داریم که با قیمت ارز مرجع وارده شده است.
کد خبر: ۵۷۸۲۹۰
ذخیره کالاهای اساسی با ارز مرجع

به گزارش واحد مرکزی خبر،مهدی غضنفری در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره تامین کالای های اساسی مردم گفت: خوشبختانه با توجه به همکاری اصناف و با برپایی نمایشگاه های ضیافت در همه استانها و شهرهای بزرگ ، تامین کالا به خوبی انجام می شود و با قیمت خوبی در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی افزود: این نمایشگاه ها می تواند تا هر وقت که بخواهند تداوم داشته باشد و به لحاظ موجودی کالا نیز مشکلی نداریم.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت درباره اینکه آیا واردات کالاهای اساسی کماکان با ارز مرجع انجام  می شود یا خیر گفت: قانون بودجه امسال نرخ یکسان ارز را مطرح کرده است و معنی آن این است که ما دیگر دو نرخ ارز مرجع و مبادله ای نداریم ، اما در عین حال قانون بودجه برای کالاهای اساسی یارانه درنظر گرفته است ، یعنی این وزارتخانه همچنان می تواند از یارانه برای واردات کالاهای اساسی استفاده کند.

غضنفری درپاسخ به سوال خبرنگاری که درباره شاخص های عملکردی این وزارتخانه پرسید گفت : با اجرای هدفمندی یارانه ها در وزارت بازرگانی تلاش بسیاری برای کنترل بازار شد و بعد از ادغام نیز نقش مهمی در تامین ارز برای وارد کنندگان کالاهای اساسی و مواد اولیه صورت گرفت.

وی افزود: این وزارتخانه در مدیریت واردات و صادرات ، اولویت بندی کالاها ، تامین معیشت مردم در شرایط تحریم نقش بسیار مهمی داشت.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید شنیده شده است که دولت آینده در نظر دارد برخی وزارتخانه هایی را که ادغام شده اند به حالت اولیه برگرداند نظر شما در این خصوص چیست؟ گفت: با ادغام وزارتخانه های صنعت و معدن و بازرگانی خیلی از فراینده ها سرعت گرفت و انجام کار تسهیل و سیاست های خارجی خیلی خوبی تنظیم شد.

وی افزود: در زمانی که به صورت منفک کار می کردیم تعریف یک تعرفه شش ماه زمان می برد اما با ادغام وزارتخانه ها ،تعرفه هفت هزار ردیف کالای را پایین آوردیم و واردات نزدیک به هزار ردیف کالا را ممنوع کردیم که اگر این کارها را در زمان قبل از ادغام می خواستیم انجام دهیم تقریبا غیر ممکن بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها