نمایش‌‌های رادیویی برای ماه روزه داری

مرکز هنر‌های نمایشی رادیو بیش از 150 قسمت نمایش رادیویی را برای پخش در ماه رمضان از شبکه‌های مختلف رادیو تولید کرده است.
کد خبر: ۵۷۷۴۰۷

به گزارش روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی رادیو، همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، نمایش‌هایی مانند بهشت، پهلوان اکبر خراسانی، دورمانده، ضربه آخر، صعود به ارتفاع بی‌نهایت، دا، فخرآباد، نشانی قلب من است، مرد آرام، فصل عشق، یلدای خاموش و سجود سرخ از شبکه‌های مختلف رادیویی پخش می‌شود.

در این آثار جمعی از شناخته شده‌ترین بازیگران همچون ژاله علو، توران مهرزاد، اکبر زنجانپور، صدرالدین شجره، علی عمرانی، فریبا متخصص، بیوک میرزایی، محمد عمرانی، شمسی فضل‌اللهی، مهین نثری، مهدی صباغی، مهدی گیاهی، رحمان باقریان، فریدون محرابی، ایوب آقاخانی، زهره مجابی، خسرو فرخزادی، رضا عمرانی، رامین‌پور ایمان، صدیقه کیانفر و ناهید مسلمی بازی کرده‌اند. نمایش یلدای خاموش که در پنج قسمت تولید شده است درباره 25 سال سکوت حضرت علی(ع) و اتفاقاتی است که در این ایام رخ داده است. این نمایش از قصه شب رادیو ایران پخش خواهد شد.نمایش سجود سرخ درباره شهادت حضرت علی (ع) است که در شب‌های قدر در پنج قسمت از قصه شب رادیو ایران پخش می‌شود.

نمایش فصل عشق بر اساس زندگی نورالدین عافی نوشته شده و داستان رزمنده‌ای است که هشت سال در جبهه بوده و اکنون در تبریز زندگی می‌کند. این نمایشنامه در شش قسمت ساخته شده و فریدون محرابی کارگردانی آن را به عهده دارد.

نمایش مرد آرام، فرازی از زندگی‌نامه آیت‌الله حق‌شناس است که در شش قسمت برای پخش از رادیو معارف تولید شده است.

نمایش بهشت به کارگردانی میکائیل شهرستانی بر اساس داستان هابیل و قابیل نوشته شده است. این نمایش با موضوع قصه دو برادر در زمان محمدرضا شاه پهلوی ساخته شده و در پنج قسمت از شبکه‌های رادیویی ایران و معارف پخش می‌شود.

نمایش دور مانده درباره مبارزه با بی‌سوادی است و ماجرای پسر چوپانی را روایت می‌کند که به خاطر گم‌کردن بره‌ای و برای فرار از تنبیه مهاجرت می‌کند و این سفر باعث تحول او می‌شود. این نمایش در شش قسمت از رادیو مهارت پخش خواهد شد. این نمایش را رویا افشار نوشته است.

نمایش پهلوان اکبر خراسانی‌فرازی از زندگی‌نامه این پهلوان نامور ایرانی می‌باشد که در عهد قاجاریه زندگی می‌کرده است. این نمایش در شش قسمت از رادیو ورزش پخش می‌شود. رضا عمرانی این نمایش را کارگردانی کرده است.

نمایش ضربه آخر، داستان فوتبالیستی به نام سانتیاگو مونزاست که در یک خانواده فقیر به دنیا می‌آید. گلن هادل مربی معروف انگلیسی او را کشف کرده و به لیگ برتر انگلستان می‌برد. ایوب آقاخانی این نمایش را کارگردانی کرده است که در شش قسمت از رادیو ورزش پخش خواهد شد.

نمایش نشانی قلب من است داستان بیماری است که قلب رزمنده‌ای شیمیایی به او اهدا می‌شود و این قلب در او الهامبخش اتفاقاتی است. این نمایش را در 60 قسمت مجید حمزه کارگردانی کرده است.

نمایش «دا» بر اساس کتابی به همین نام نوشته سیده‌زهرا حسینی ساخته شده و موضوع آن درباره جنگ ایران و عراق است. این نمایش را میکائیل شهرستانی در 28 قسمت کارگردانی کرده و قرار است از رادیو نمایش پخش شود.

نمایش فخرآباد به نویسندگی فرهاد امینی، ماجرای یک ساختمان چهار طبقه در محله فخرآباد است که یک خانواده به همراه فرزندانشان در آنجا زندگی می‌کنند. در این ساختمان اتفاقاتی در ماه مبارک رمضان می‌افتد که شنیدنی است. این نمایش در 28 قسمت از رادیو نمایش پخش خواهد شد.

نمایش صعود به ارتفاع بی‌نهایت ماجرای جانبازی به اسم رضاست که حادثه‌ای برایش رخ می‌دهد و طبق وصیتش پزشکان قلبش را به فرد دیگری اهدا می‌کنند این نمایش در شش قسمت از رادیو سلامت پخش خواهد شد.

در ماه رمضان علاوه بر نمایش‌های سریالی، نمایش‌های تک قسمتی نیز از شبکه‌های مختلف رادیویی پخش خواهد شد. هزار قطعه نمایش کوتاه با موضوع سبک زندگی که در سه محور فردی، اجتماعی و خانوادگی تولید شده است دسته‌بندی شده و برای پخش از رادیو نمایش و شبکه‌های مختلف صدا ارسال خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها