چیت چیان: کمبود اعتبار مانع اجرای پروژه‌های عمرانی است

اجرای 850 طرح عمرانی در وزارت نیرو

ایران زمین

اجرای 6 طرح آبرسانی در آذربایجان غربی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی گفت: برای نخستین بار در کشور شش طرح بزرگ در حوزه آبرسانی با مشارکت بخش خصوصی در سطح این استان اجرا می‌شود. مجید آقازاده افزود: بخش خصوصی برای مشارکت در اجرای این طرح‌ها که در حوزه آبرسانی و فاضلاب است 3000 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری خواهد کرد. وی این طرح‌ها را شامل ایجاد شبکه جمع‌آوری و خطوط انتقال فاضلاب در شهرهای ماکو، شاهین‌دژ و چایپاره و سه طرح آبرسانی در شهرهای مهاباد، سلماس و بوکان عنوان کرد. وی یادآور شد: این طرح‌ها اکنون در حال طی مراحل قانونی از جمله فراخوان، مناقصه، تهیه قرارداد و امضای آن با سرمایه‌گذار است و در آینده نزدیک عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود. به گفته وی، بیش از 58 درصد جمعیت شهری در قالب 267 هزار مشترک زیر پوشش شبکه فاضلاب و 99.8 درصد نیز با 527 هزار مشترک زیرپوشش شبکه آب شرب قرار دارند.‌/‌ ایرنا
کد خبر: ۵۷۶۹۸۶

خربزه استاندارد در خوزستان به بازار آمد

یک کارشناس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد خوزستان گفت: برای نخستین بار در سطح استان، اقدام به صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد برای خربزه شده است. مازیار فرامرزی افزود: این محصول با تلاش حمزه حاصلی، کشاورز فعال در تولید محصولات کشاورزی دارای حدود مجاز باقیمانده سموم و آفت کش‌ها در شهرستان شوش تولید شده است.

وی گفت: استفاده بیش از حد مجاز سموم دفع آفات نباتی و کودهای شیمیایی، باعث ایجاد مانده بیش از حد فلزات سنگین و سموم دفع آفات در بدن انسان می‌شود که از عوامل اصلی ایجاد انواع مختلف سرطان‌هاست.وی افزود: این اداره کل آمادگی کامل دارد تا با صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد محصولات کشاورزی دارای حدود مجاز باقیمانده سموم و آفت‌کش‌ها، همه کشاورزان را به تولید محصولات استاندارد تشویق کند.‌/‌ فارس

تولید 4.5 میلیون تن انواع مواد معدنی در لرستان

معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان از تولید چهار میلیون و 500 هزار تن انواع مواد معدنی در این استان خبر داد.

سعید مهدوی افزود: از این میزان حدود یک میلیون و 500 هزار تن سنگ تزئینی بوده است.وی با بیان این‌که اکنون سه میلیون و 500 هزار تن سنگ در لرستان استخراج می‌شود، گفت: حدود 10 درصد سنگ کشور در لرستان تولید می‌شود.مهدوی با اشاره به تعداد واحدهای سنگبری فعال و غیر فعال استان لرستان بیان کرد: در مجموع بین 450 تا 500 واحد سنگبری فعال و غیر فعال در لرستان وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها