دولت فرانسه جاسوسی از شهروندان را رد کرد

پس از افشای شنود مکالمات شهروندان آمریکایی و انگلیسی توسط دولت‌های این دو کشور، حال روزنامه‌ها و منابع خبری از شنود مکالمات شهروندان فرانسوی توسط دستگاه امنیتی دولت فرانسوا اولاند گزارش می‌دهند. اگرچه دولت این‌گونه گزارش‌ها را رد کرده، اما اعلام این خبر بی شک به چالشی مهم برای دولت فرانسه تبدیل خواهد شد.
کد خبر: ۵۷۶۹۸۰

منبع اعلام این خبر که روزنامه فرانسوی لوموند است، در گزارش روز پنجشنبه خود نوشت تمامی مکالمات تلفنی، ایمیل‌ها، پیامک‌ها، فکس و جستجوهای اینترنتی شهروندان فرانسه توسط نهادهای امنیتی این کشور کنترل شده است. به‌گزارش فارس، جاسوسی از شهروندان فرانسوی در یک پناهگاه زیرزمینی سه طبقه در منطقه 20 شهرداری پاریس واقع در بلوار مورتی این کشور انجام شده که دفتر مرکزی سازمان امنیت فرانسه در آن قرار دارد. به نوشته این روزنامه، این عملیات در خارج از حیطه قانونی این سازمان انجام شده و اطلاعات گردآوری شده در اختیار دیگر سازمان‌ها و ادارات امنیتی قرار گرفته است. طبق قوانین فرانسه، دسترسی به اطلاعات گردآوری شده تنها با مجوز نخست‌وزیر امکان‌پذیر است.

انتشار این اخبار باعث شد تا مقامات و نزدیکان ژان- مارک آیرو، نخست وزیر فرانسه نسبت به آن واکنش نشان دهند. به گزارش واحد مرکزی خبر، دستیاران نخست وزیر فرانسه روز گذشته این ادعاها را کاملا نادرست و غیرواقعی عنوان داشتند.

این گزارش در حالی منتشر شده است که افشای عملیات محرمانه آمریکا در کنترل مکالمات تلفنی و دیجیتال شهروندان خود و دفاتر اتحادیه اروپا با انتقادهای گسترده‌ای مواجه شده است. در این میان فرانسه خود یکی از منتقدان عملیات جاسوسی آمریکا به حساب می‌آید. حال با انتشار این اخبار، مقامات پاریس باید در ابتدا به فکر رفع اتهامات خود باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها