در آستانه تظاهرات هواداران محمد مرسی رئیس جمهوری مخلوع مصر، ارتش با صدور بیانیه ای خواستار آشتی ملی شد و به هواداران مرسی درباره حملات انتقام جویانه هشدار داد.
کد خبر: ۵۷۶۶۰۴
ارتش مصر به هواداران مرسی هشدار داد

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این هشدار در حالی صادر می شود که ارتش رئیس جمهوری مصر را از قدرت برکنار و پلیس سران ارشد اخوان المسلمین را بازداشت کرده است.

همچنین روز گذشته در درگیری بین هواداران محمد مرسی و مخالفانش در نیل دلتا بسیاری مجروح شده اند.

صبح جمعه نیز در کمین افراد مسلح و حمله به چندین پاسگاه پلیس و ارتش مصر یک سرباز کشته شده است. شبه نظامیان همچنین به یک فرودگاه در شبه جزیره سینا با راکت و نارنجک حمله کردند.

پس از این حمله بالگردهای آپاچی ارتش به تعقیب افراد مسلح در شمال شبه جزیره سینا پرداختند و یک خودروی حامل آنان را هدف قرار دادند.

برخی از گروه ها در شبه جزیره سینا پس از خلع مرسی تهدید به حملات خشونت بار کردند.

در این حال صبح امروز ارتش مصر با صدور بیانیه ای که نسخه ای از آن در صفحه شخصی سخنگوی ارتش در فیسبوک منتشر شده است، نسبت به حملات انتقام جویانه هواداران مرسی هشدار داد.

در بیانیه ارتش آمده است حق هواداران مرسی برای تظاهرات مسالمت آمیز به رسمیت شناخته می شود، اما هرگونه خشونت و نافرمانی مدنی مثل بستن جاده ها به صلح عمومی ضربه خواهد زد.

همچنین در حالی که پلیس مصر سران ارشد اخوان المسلمین را بازداشت می کند، این گروه با صدور بیانیه ای هوادارانش را به راهپیمایی مسالمت آمیز علیه کودتا دعوت کرده است.

newsQrCode
برچسب ها: ارتش
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها