تیم ملی به چین تایپه رفت

بازی های تیم ملی بسکتبال در جام جونز

تیم ملی بسکتبال ایران در آستانه رقابت‌های قهرمانی آسیا برای دستیابی به هماهنگی کامل در جام ویلیام جونز حاضر می‌شود.
کد خبر: ۵۷۶۱۵۵
بازی های تیم ملی بسکتبال در جام جونز

تیم ملی بسکتبال تا چند روز دیگر رهسپار چین‌تایپه است تا در بازی‌های ویلیام جونز این کشور بازی کند. ویلیام جونز از تورنمنت‌های مطرحی است که در تقویم فدراسیون جهانی (فیبا) گنجانده شده و سابقه این بازی‌ها امسال به 34 سال رسیده است. جونز همچون استانکوویچ در زمان دبیرکلی فدراسیون جهانی بسکتبال خدمات زیادی به بسکتبال کرد و روی این اصل بازی‌هایی با نام او در چین‌تایپه برگزار می‌شود. همان‌گونه که در سال‌های اخیر جام استانکوویچ نیز در آسیا و برخی نقاط دیگر دنیا برگزار می‌شود.

تیم ملی بسکتبال ایران در آستانه رقابت‌های قهرمانی آسیا برای دستیابی به هماهنگی کامل در جام ویلیام جونز حاضر می‌شود که باید از پانزدهم تیر کارش را در این رقابت‌ها را آغاز کند. این دوره از رقابت‌های جام ویلیام جونز با حضور 9 تیم از پانزدهم تا بیست و سوم تیر در چین‌تایپه برگزار می‌شود. در کنار ایران،‌ اردن،‌ لبنان،‌ چین‌تایپه الف، چین‌تایپه ب،‌ کره جنوبی، ژاپن، مصر و نماینده آمریکا نیز در این رقابت‌ها حضور دارند.

بسکتبال ایران تاکنون سه بار در این رقابت‌ها قهرمانی را از آن خود کرده است. تمام این قهرمانی‌ها را تیم‌های ملی به دست آوردند، اما سال گذشته مهرام که به نمایندگی از ایران در پیکارها حضور یافته بود در جایگاه دوم ایستاد. این رقابت‌ها در زمان مناسبی برای آماده‌سازی و هماهنگی بیشتر تیم‌های آسیایی برگزار می‌شود.

امسال برگزاری جام ویلیام جونز به دلیل نزدیکی با زمان برپایی جام ملت‌های آسیا اهمیت بالایی دارد. بازی‌های جام ملت‌ها از دهم مرداد در مانیل آغاز می‌شود. در شرایطی که برخی تیم‌های شرکت‌کننده در بازی‌های جونز تا بیست و سوم تیر سرگرم بازی‌های این تورنمنت هستند. تیم ملی بسکتبال بعد از پنج بازی تدارکاتی در ترکیه و انجام هفت بازی در جام جونز، مراحل آماده‌سازی خود را پیش از بازی‌های مانیل بهتر سپری می‌کند. تیم ملی بسکتبال بامداد امروز (چهارشنبه) تهران را به مقصد چین تایپه ترک کرد. در این سفر 15 بازیکن تیم ملی را همراهی می‌کند. از مهم‌ترین تغییرات تیم به نسبت بازی‌های ترکیه همراهی امیر صدیقی به جای حامد حسین‌زاده است.

برنامه بازی‌های ایران

پانزدهم تیر: ایران ـ اردن ساعت 12:30

هفدهم تیر: ایران ـ چین‌تایپه ب 10:30

هجدهم تیر: ایران ـ مصر 10:30

نوزدهم تیر: ایران ـ کره‌جنوبی 14:30

بیستم تیر: ایران ـ ژاپن 12:30

بیست و دوم تیر: ایران ـ نماینده آمریکا 14:30

بیست و سوم تیر: ایران ـ لبنان 12:30

زمان بازی‌ها به وقت ایران است.

محمد رضاپور‌ /‌ گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها