عامل جنایت پس از 6 سال فرار و زندگی پنهانی دستگیر و محاکمه شد

اعتراف مرد معتاد به قتل مرد سالخورده

مردی که به اتهام قتل یک مرد سالخورده در کرج و سرقت پول و دو انگشتر وی دستگیر شده بود، روز گذشته در شعبه اول دادگاه کیفری استان البرز محاکمه شد و به جرایم خود اعتراف کرد.
کد خبر: ۵۷۵۷۴۸

به گزارش جام‌جم، روز سوم مهر 1385 مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 کرج تماس گرفت و از قتل پدر سالخورده‌اش در خانه‌شان در منطقه گوهردشت خبر داد.

ماموران با حضور در محل متوجه شدند، اثاثیه خانه به هم ریخته شده و جسد صاحبخانه در آشپزخانه افتاده است.

با تحقیق از خانواده مقتول معلوم شد، آنها نگران پدرشان شده و با او تماس گرفته‌اند و وقتی پاسخی نگرفته‌اند، به خانه‌اش رفته و در آشپزخانه در حالی که شیر گاز باز بوده با جسد وی مواجه شده‌اند. با شروع تحقیقات و هماهنگی قضایی با بازپرس کشیک ویژه قتل کرج، جسد به پزشکی قانونی منتقل و جستجو برای دستگیری عامل جنایت آغاز شد.

در ادامه ماموران اطلاع یافتند خانواده‌ای به خانه مرد سالخورده رفت و آمد داشته و آخرین بار نیز پسر معتاد آنها در نزدیکی خانه مقتول دیده شده است.

دستگیری متهم پس از 6 سال فرار

با اطلاعات به دست آمده، مرد جوان به نام نیما به اتهام قتل تحت‌تعقیب قرار گرفت تا این که شش سال پس از جنایت، روز بیست و سوم فروردین سال گذشته در کرج دستگیر شد.

متهم اعتراف کرد با همدستی یکی از دوستانش به نام امیر به خانه مقتول رفته و او را خفه کرده و دو انگشتر و 370 هزار تومان پول وی را دزدیده‌اند.

در ادامه، همدست وی نیز دستگیر و مدعی شد از ماجرای قتل بی‌خبر بوده و فقط بخشی از اموال مسروقه را در اختیار داشته است. با اعتراف متهمان و بازسازی صحنه قتل، آنها روانه زندان شدند. این در حالی بود که عامل جنایت ـ نیما ـ در آخرین دفاع خود در دادسرا، اعتراف کرد، قتل را خودش مرتکب شده و دوستش فقط بخشی از پول‌های دزدی را از او گرفته است. بنابراین برای متهم دوم به اتهام سرقت و نگهداری اموال مسروقه قرار قانونی صادر شد.

با صدور کیفرخواست برای متهمان، پرونده آنها به شعبه اول دادگاه کیفری استان البرز ارسال و روز گذشته عامل جنایت به این شعبه منتقل شد.

نماینده دادستان برای متهم درخواست اشد مجازات کرد

در جلسه دادگاه ابتدا دهقانی‌محمدآبادی، نماینده دادستان در دادگاه کیفری استان البرز به تشریح کیفرخواست پرداخت و گفت: متهم ردیف نخست پرونده نیما، متولد 1356 است که دارای چند سابقه کیفری بوده و اتهام وی در این پرونده قتل، مباشرت در قتل عمدی و مباشرت در سرقت دو عدد انگشتر و مبلغ 370 هزار تومان پول مقتول بوده و متهم ردیف دوم به نام امیر متولد 1360 به اتهام معاونت در سرقت از منزل مقتول و نیز تحصیل مال مسروقه، با سپردن کفالت در دادسرا تا روز دادگاه آزاد بوده، اما اکنون در جلسه دادگاه حضور ندارد.

وی افزود: برای متهم نخست پرونده با توجه اعتراف به قتل، بازسازی صحنه قتل، نظر پزشکی قانونی مبنی بر خفگی مرد سالخورده و سرقت اموال مقتول و درخواست اولیای دم مبنی بر قصاص، اشد مجازات را درخواست می‌کنم. همچنین برای این که متهم ردیف دوم پرونده در جلسه دادگاه حاضر نشده، از دادگاه می‌خواهم تا قرار کفالت او به قرار وثیقه تبدیل شود.

اولیای دم، خواستار قصاص قاتل شدند

سپس به دستور قاضی رنجبر که ریاست این جلسه دادگاه را به‌عهده داشت، اولیای دم شامل سه دختر و دو پسر مقتول در جایگاه قرار گرفتند و برای عامل قتل پدرشان درخواست قصاص کردند. قاضی دادگاه پس از شنیدن اظهارات اولیای دم، از نیما ـ عامل جنایت ـ خواست تا در جایگاه دفاع قرار گیرد.

اتهام شما مباشرت در قتل عمد و مباشرت در سرقت اموال مقتول است، قبول دارید؟

هر دو جرم خود را می‌پذیرم.

پیش از این چند بار به جرم‌های مختلف دستگیر و زندانی شده‌ای؟

از 12 سال پیش موادمخدر شیشه و قرص‌های روانگردان مصرف می‌کنم. به همین دلیل مرتکب جرایمی شده و سابقه دارم.

در پرونده شما فرار از خانه نیز وجود دارد؟

بله. من به دلیــــل اعتیادم با خانواده‌ام درگیــر بوده و چند ماه بود از خانه فرار کرده بودم.

با مقتول چگونه آشنا شدی؟

از چند وقت پیش خانواده‌ام با او که مرد تنهایی بود، آشنا شده و هرازگاهی برای دیدن وی و انجام کارهایش به خانه‌اش می‌رفتند. من هم به واسطه خانواده‌ام او را می‌شناختم.

چند بار به خانه‌اش رفته بودی؟

شش تا هفت بار برای دیدن او به خانه‌اش رفته بودم.

انگیزه‌ات از این جنایت چه بود؟

مدتی پیش مادرم گفت یک روز که با پدرم به خانه مرد سالخورده رفته بودم، هنگام شستن ظرف‌ها متوجه رفتار نامناسب او شده و به همین دلیل از ما خواست ارتباطمان را با مرد سالخورده قطع کنیم. من هم با شنیدن این حرف‌ها ناراحت شدم و روز حادثه در حالی که 30 تا 40 قرص خورده و در توهم بودم، از دوستم ـ متهم ردیف دوم ـ خواستم مرا تا خانه مرد سالخورده برساند که پذیرفت. سپس من به تنهایی وارد خانه مقتول شدم.

چطور مرد سالخورده را کشتی؟

وقتی با مرد سالخورده درگیر شدم، او را هول دادم که زمین افتاد. سپس او را خفه کرده و در آشپزخانه رهایش کردم.

از خانه مقتول چه چیز‌هایی سرقت کردی؟

پس از قتل، دو انگشتر و مبلغی پول دزدیدم و برای این که ردی از خود بر جا نگذارم، شیر گاز آشپزخانه را باز گذاشتم و سراسیمه خارج شدم و هنگام بازگشت دوستم ـ متهم ردیف دوم ـ را دوباره در خیابان دیدم و با هم محل را ترک کردیم. من هم بخشی از پول دزدی را به او دادم.

در پی آخرین دفاع از متهم، او با تجدید قرار قانونی روانه زندان شد. قاضی رنجبر ، رئیس شعبه اول دادگاه کیفری استان البرز همراه چهار قاضی مستشار شامل عابدی، پوررضایی، مینایی و غلامی برای صدور حکم پرونده وارد شور شدند.

معصومه ملکی / گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها