رئیس کل امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: طرح حمایت از کودکان خیابانی در پنج استان به صورت پایلوت در حال برگزاری است.
کد خبر: ۵۷۴۳۱۹

ولی‌الله نصر افزود: این طرح از آغاز سال 92 به اجرا درآمده است و در استان‌های البرز، چهارمحال و بختیاری، همدان، خوزستان و تهران به‌صورت پایلوت در حال اجراست.

وی گفت: این طرح در نیمه دوم سال 92 به صورت کشوری اجرا خواهد شد و مراکز و موسسات غیردولتی اجتماعی در اجرای این طرح مشارکت دارند.

رئیس کل امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: کودکان خیابانی به دلایل مختلف از قبیل فقر، بی‌سرپرستی یا بدسرپرستی اکثر اوقات خود را در خیابان‌ها به‌سر می‌برند و در معرض آسیب‌های جدی از قبیل اعتیاد، ایدز و هپاتیت هستند.وی یادآور شد: برای سازماندهی کودکان خیابانی و بازگشت آنها به آغوش خانواده همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای مربوط لازم و ضروری است.نصر افزود: از سال 92 هر ماه یک نشست در یکی از پنج استان البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، همدان و خوزستان برگزار می‌شود و گزارش عملکرد استان‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.‌/‌ مهر

عرضه گوشت ماهیان خاویاری از سال 94

با اجرای طرح پرورشی ماهیان خاویاری در استان گلستان، شمارش معکوس برای تولید گوشت و استحصال ماهیان خاویاری در این استان آغاز شده است.

مدیرکل شیلات گلستان در این باره گفت: با اخذ مجوز پرورش ماهیان خاویاری، از سال 94 عرضه گوشت ماهی خاویاری پرورشی آغاز می‌شود.

علی‌اکبر پاسندی افزود: برای اولین‌بار در کشور، تکثیر انبوه بچه ماهیان خاویاری به تعداد صدهزار قطعه و رهاسازی بیش از ده‌هزار قطعه در اوزان 10گرم در رودخانه منتهی به دریای خزر انجام شد. وی با بیان این‌که بیش از 50 درصد خاویار استان‌های شمالی کشور در گلستان تولید می‌شود، گفت: در سال قبل تکثیر پاییزه گونه‌های ماهیان خاویاری فیل ماهی، قره برون و چالباش در مرکز شهید مرجانی انجام گرفت که نتایج مطلوبی داشت.وی میزان تولید و رهاسازی انواع بچه ماهیان خاویاری در دریای خزر را در تثبیت اشتغال صیادان موثر دانست و تصریح کرد: از این پس تحولات جدی را در بخش بازسازی ذخایر شاهد خواهیم بود.

به گفته پاسندی، سال گذشته 75هزار قطعه بچه ماهی در اوزان 10 گرم به تمام پرورش‌دهندگان ماهیان خاویاری سراسر کشور تحویل شد.

وی گفت: با هماهنگی و موافقت سازمان شیلات، فروردین امسال بیش از ده هزار قطعه بچه فیل ماهی خاویاری در اوزان 10 گرم در رودخانه منتهی به دریا رها سازی و 400 هزار لارو ماهیان خاویاری برای پرورش به مرکز پرورش ماهیان خاویاری استان مازندران تحویل داده شد.

پاسندی به احداث آب‌بندان درکنار رودخانه گرگان اشاره کرد و گفت: پیشنهاد ساخت این آب‌بندان شده است تا ذخیره سازی آب در آن صورت گیرد.‌/‌ مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها