عضو مجلس خبرگان رهبری شهادت دکتر بهشتی را عامل تجدید بیعت مردم با ولایت دانست.
کد خبر: ۵۷۴۲۷۷
شهادت دکتر بهشتی عامل تجدید بیعت مردم با ولایت شد

آیت الله اسدالله ایمانی، عضو مجلس خبرگان رهبری در مصاحبه با برنامه بدون خط خوردگی رادیو گفت وگو به تبیین دیدگاه های خویش درباره حادثه هفتم تیر و نقش آن در تعمیق بیداری مردم کشورمان پرداخت.

وی این حادثه را عامل تحولی عظیم در افکار و آرای مردم کشورمان دانست و گفت: در زمانی که مردم یک بینش خاص در مورد برخی روشنفکران وابسته داشتند، این شهادت نشان داد که خط مستقیم برای پیگیری مسائل مختلف نظام جمهوری اسلامی خط امامت و خط ولایت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: این شهدا که خون پاکشان در راه دفاع از آرمانهای مردم به زمین ریخته شد، سند حقانیت نظام مردمی و الهی ما شدند.

آیت الله ایمانی گفت: این واقعه 6 روز بعد از عزل بنی صدر و یک روز بعد از سوء قصد به مقام معظم رهبری رخ داد. بنی صدر خود را در بطن نیروهای نظام جا زده بود که با فاصله بسیار کمی چهره او آشکار شد و خیانتهای او در جبهه های نبرد حق علیه باطل را همگان به وضوح دیدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: آنچه بعد از عزل او و رأی مجلس به عدم کفایت وی اتفاق افتاد، نشان داد که این گونه چهره ها در ارتباط با استکبار جهانی، پیرو منافع بیگانگان هستند.

آیت الله ایمانی گفت: استکبار چهره هایی را برای این کار آماده کرده بود که نمونه ای از این چهره ها ابوالحسن بنی صدر بود. این چهره ها دقیقاً آرمان استکبار جهانی را در کشور ما دنبال می نمودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: نمونه اینگونه مداخلات آمریکا در جریانات اخیر، در روند بیداری اسلامی کشورهای خاورمیانه را شاهد هستیم که در حال بازی کردن با اهداف و آرمانهای مردم انقلابی خاورمیانه هستند.

آیت الله ایمانی گفت: عزل بنی صدر نشان داد که چنین چهره هایی نمی توانند مدت زیادی نقاب خادمان نظام را بر چهره بزنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: جمعیتی که بعد از شهادت شهید بهشتی به خیل انقلاب پیوستند دقیقا دو برابر جمعیت قبل بود. در عرض یک هفته که از شهادت این اسوه صبر گذشت دیدیم که مردم فوج فوج به نمادهای انقلاب اسلامی روی آوردند.

آیت الله ایمانی گفت: ما دیدیم که مردم بارها و بارها اعلام کردند که رأی دادنشان به بنی صدر اشتباهی بوده است و اکنون مصمم شده اند سخن رهبری را پذیرفته و پیرو آن باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: تشییع عظیم شهید بهشتی نشان از بازگشت عامه مردم به دامن انقلاب اسلامی بود که بنی صدر مدعی آن شده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها