سارقان به انبارکارگاه‌ها شبیخون می‌زدند

هشت متهم سابقه‌دار که با تشکیل باندی، نیمه شب وارد کارگاه‌های حومه شهر ری، شورآباد و کهریزک می‌شدند و اموال انباری‌ها را سرقت می‌کردند، تحت تعقیب قرار گرفته و سه نفر از آنها دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۷۲۱۵۲
سارقان به انبارکارگاه‌ها شبیخون می‌زدند

به گزارش جام‌جم، سرهنگ پاسدار حسین زارع، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران در شهرری در این باره گفت: چندی پیش صاحب یک کارگاه با حضور در پلیس آگاهی و ارائه شکایتی عنوان کرد، هشت مرد شبانه وارد کارگاهش در کهریزک شده و پس از بی‌هوش کردن نگهبان دست و پای او را بسته و در انبار زندانی کرده‌اند و اموال موجود در انبار را به ارزش بیش از یکصد میلیون تومان، سرقت کرده‌اند.وی افزود: در ادامه، نگهبان کارگاه نیز به پلیس آگاهی در شهر ری احضار و بازجویی شد.

وی گفت شب حادثه هشت مرد با قمه، چاقو و چوبدستی در کارگاه را تخریب و او را بشدت کتک زده و پس از بستن دست و پایش در انبار زندانی کرده‌اند و روز بعد وقتی به هوش آمده متوجه سرقت وسایل موجود در انبار شده است.

زارع یادآور شد: با تصویر رایانه‌ای به دست آمده از متهمان فراری، جستجو برای دستگیری اعضای این باند خشن آغاز شد.

ده‌ها شکایت دیگر در پرونده دزدهای فراری

در ادامه تحقیقات، ده‌ها مرد دیگر نیز با حضور در پلیس آگاهی، عنوان کردند وسایل موجود در انبار کارگاهشان از جمله کولر، لاستیک، لوازم خانگی و مواد اولیه مورد استفاده در صعنت پتروشیمی که از 70 تا صدها میلیون تومان ارزش داشته، سرقت شده است.

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران در شهرری خاطرنشان کرد: در تحقیق از نگهبان‌ها نیز معلوم شد، تصاویر رایانه‌ای سارقان خشن با همان اعضای باندی که پلیس در تعقیبشان است، مطابقت دارد. به این ترتیب محل‌هایی که احتمال سرقت‌های مشابه در آنجا وجود داشت، به طور نامحسوس زیر نظر گرفته شد تا این که چند روز پیش ماموران انتظامی هنگام گشتزنی در حومه شهر مشاهده کردند خودرویی مقابل یک کارگاه متوقف شد و سه مرد از آن پیاده و با تخریب در کارگاه، وارد آنجا شدند.

سارقان آفتابی شدند

زارع یادآور شد: سرنشینان خودرو وقتی دوباره از کارگاه خارج شده و برای برداشتن قمه و چوبدستی به سمت خودرویشان بازگشتند، ماموران متوجه شدند، تصاویر این سه مرد با سه عضو فراری باندی که پلیس در تعقیبشان است، مطابقت دارد.

وی خاطرنشان کرد: در این هنگام ماموران قصد دستگیری متهمان را داشتند که سارقان با مشاهده پلیس، با خودرویشان متواری شدند. ماموران نیز آنها را تعقیب کرده و از سارقان خواستند تسلیم شوند.

دستگیری یک متهم

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران در شهرری یادآور شد: در ادامه این تعقیب و گریز، یکی از متهمان از خودروی در حال حرکت خود را بیرون انداخت و همدستانش با خودرو در تاریکی شب متواری شدند. ماموران با اخطار به او ـ که پیاده در حال فرار بود ـ از وی می‌خواستند خود را تسلیم کند و سرانجام با استفاده از قانون به کارگیری سلاح به متهم تیراندازی و وی را دستگیر کردند.

متهم سابقه‌دار بود

وی خاطرنشان کرد: متهم با انتقال به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران در شهر ری، به بیان اظهارات ضد و نقیضی پرداخت تا این که با بررسی سوابق کیفری وی معلوم شد او دارای چند سابقه کیفری در زمینه دزدی و زورگیری بوده و مدتی پیش از زندان آزاد شده است.

زارع یادآور شد: با مشخص شدن این موضوع، متهم اعتراف کرد با همدستی دیگر اعضای باند، از کارگاه‌ها سرقت می‌کرده است.

 اعتراف به دزدی‌های شبانه

متهم با اشاره به نحوه سرقت‌هایشان گفت: پس از آزادی از زندان، متوجه شدم دوستان سابقه‌دارم با تشکیل باندی قصد دارند از انبار کارگاه‌های حومه شهر ری، کهریزک و شورآباد سرقت کنند. من هم با آنها همدست شدم و طبق نقشه نگهبان کارگاه‌ها را کتک زده و پس از بستن دست و پایشان و زخمی کردن آنها، در انبار زندانی و اموال موجود راسرقت می‌کردیم.

دستگیری 2 عضو دیگر باند

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران در شهرری خاطرنشان کرد: با اعتراف متهم، دیگر همدستانش تحت تعقیب قرار گرفتند و چند روز پیش دو نفر از آنها دستگیر شدند. این دو متهم نیز به سرقت‌های خشن از کارگاه‌ها اعتراف کردند.

بنا بر این گزارش، برای متهمان از سوی قاضی شعبه 102 دادسرای کهریزک قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی از آنها در حالی ادامه دارد که دیگر اعضای باند هم تحت تعقیب هستند.

معصومه ملکی - گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها