راهکارهای پیروزی تیم ملی بر کره‌‌جنوبی

نه فقط دفاع نه تنها حمله

در فاصله یک روز به بازی تعیین‌کننده ایران و کره جنوبی در اولسان، سرمربی ازبکستان با خوش‌خیالی امیدوار است که چشم‌بادامی‌ها ایران را شکست دهند تا آنها حکم صعود مستقیم به جام جهانی را دریافت کنند.
کد خبر: ۵۷۱۷۴۸

میرجلال کاسیموف در این زمینه گفت: معتقدم کره جنوبی قادر به شکست ایران است و هنوز هیچ چیز برای ازبکستان از دست رفته نیست. ما هنوز شانس داریم که به جام جهانی صعود کنیم. من واقعا امیدوارم که کره‌جنوبی، ایران را ببرد و ما هم با کسب بردی خوب برابر قطر به طور مستقیم به جام جهانی صعود کنیم. اگر این صحبت سرمربی ازبک را در کنار اظهارات چوی، سرمربی کره جنوبی قرار دهیم، بیش از پیش به حساسیت‌های بازی فردای تیم ملی در اولسان پی می‌بریم، بویژه آن‌که کره‌ای هم دیروز و با نزدیک شدن به زمان این بازی، تمرینات خود را پشت درهای بسته برگزار کردند تا مشت‌شان پیش کارلوس کرش باز نشود.

یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال کره با اعلام این‌که چوی کانگ هائه، سرمربی تیم ملی این کشور با اعلام این خبر، به خبرنگاران اجازه نداد که با حضور در تمرینات این تیم، به تهیه خبر و گزارش بپردازند؛ موضوعی که البته کاملا نیز طبیعی است و به طور مسلم کارلوس کرش نیز با نزدیک شدن به زمان بازی، به خبرنگاران و عکاسان کره‌ای اجازه حضور در تمرینات تیم ملی را نخواهد داد تا با توجه به درگیری‌های لفظی بین او و سرمربی کره، طرفین با انگیزه‌هایی خاص به استقبال این بازی بروند.

نبی: به شکست کره می‌اندیشیم

مهدی محمدنبی، دبیر کل فدراسیون فوتبال که به دلیل سرپرستی تیم ملی، در همه حال در کنار کادر فنی و بازیکنان قرار دارد، با اشاره به شرایط خوب تیم ملی، از آمادگی و انگیزه تیم ایران برای پیروزی بر کره جنوبی خبر داد.

وی در این زمینه گفت: خوشبختانه بازیکن مصدوم در اردو نداریم و تمرینات خیلی خوبی را در چند روز گذشته برگزار کردیم. چند روز زودتر هم به کره آمدیم تا مانند دفعه گذشته بتوانیم روی تاکتیک‌های خودمان در زمین و آب و هوای مشابه کار کنیم و آنچه را در تمرینات برنامه‌ریزی شده، در روز مسابقه اجرا کنیم.

نبی با اشاره به این‌که نقاط ضعف و قدرت کره جنوبی آنالیز شده، گفت: بر همین اساس تمرینات توسط کرش برنامه‌ریزی شده و ان‌شاءالله با شکست دادن کره جنوبی به عنوان تیم سرگروه به جام جهانی صعود خواهیم کرد.

وی که با فارس گفت‌وگو می‌کرد، همدلی ایجاد شده بین بازیکنان تیم ملی را قابل توجه دانست و گفت: از کاپیتان تیم گرفته تا بقیه بازیکنان، کادر فنی و کادر سرپرستی یکدل و همدل فقط به پیروزی فکر می‌کنند و فضای خوبی در اردوی تیم ملی حاکم است.

نبی خاطرنشان کرد: روز سه شنبه بازی تیم ملی با کره جوبی به وقت این کشور ساعت 9 شب و به وقت تهران 16 و 30 دقیقه خواهد بود و به لحاظ درجه هوا آنچه ما امروز متوجه شدیم در آن ساعت رطوبت هوا بالای 80 درجه خواهد بود و این رطوبت هوا زیاد است. ان‌شاءالله بازیکنان تیم ملی در دو تمرین باقیمانده بتوانند خود را با شرایط آب و هوایی کشور میزبان تطبیق بدهند و با آمادگی کامل در زمین مسابقه ظاهر شوند.

نبی با بیان این مطلب که محمد عباسی، وزیر ورزش و جوانان و علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال از دوشنبه در جمع ملی‌پوشان خواهند بود، تصریح کرد: ان‌شاءالله روز سه‌شنبه نیز جشن دیگری بابت صعود تیم ملی برگزار خواهیم کرد. از مردم ایران تشکر می‌کنم و امیدوارم با دعای خوب آنها انرژی مثبتی به بازیکنان تیم ملی وارد شود تا بتوانیم در دیدار مقابل کره جنوبی موفق شویم.

غیبت 6 بازیکن قطر

تیم ملی فوتبال قطر فردا در حالی مقابل ازبکستان قرار می‌گیرد که شش بازیکن اصلی این تیم به دلیل محرومیت و مصدومیت غایب هستند؛ مساله‌ای که نگرانی‌ها را نسبت به شکست سنگین قطری‌ها مقابل ازبکستان بیشتر می‌کند.

هرچند فهد ثانی، سرمربی قطر چند روز پیش اعلام کرد که به دلیل حیثیت فوتبال قطر با تمام قوا در بازی برابر ازبکستان ظاهر خواهد شد، با این حال در فهرست تیم ملی این کشور برای بازی آخر که بتازگی منتشر شده، شش بازیکن اصلی غایب هستند. بلال محمد، کاپیتان و قاسم برهان، دروازه‌بان قطر دو بازیکنی هستند که به دلیل دریافت کارت زرد مقابل ایران، تعداد اخطارهایشان به عدد 2 رسید تا مقابل ازبکستان غایب باشند. از سوی دیگر، سباستین سوریا، مهاجم خطرناک قطری‌ها و در کنار احمد یاسر، جارالله بن ماری و دروازه‌بان دوم قطر یعنی سعد الشعیب مصدوم هستند تا مجموع غایبان قطر به شش بازیکن برسد. در فهرست نهایی قطر برای بازی با ازبکستان نعیم مهند و سعود الخاطر دو دروازه‌بان جوان به جای قاسم برهان و سعد الشعیب جای گرفته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها