سی‌و‌چهارمین نشست شورای وزیران صندوق اوپک در وین، پایتخت اتریش برگزار شد.
کد خبر: ۵۷۱۱۰۷

به گزارش ایرنا، در این نشست که سیدشمس‌الدین حسینی، وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز حضور داشت، شرایط اقتصادی بین‌المللی بررسی شد.

حسینی در این نشست پیشنهاد کرد که به نهادهای مالی کم‌ریسک که متعلق به کشورهای عضو صندوق اوپک هم هستند مانند بانک توسعه اسلامی توجه بیشتری شود.

وزیر اقتصاد ایران گفت: بر کسی پوشیده نیست که وضع مالی جهان در سال‌های گذشته مناسب نبوده و هنوز هم رشد اقتصادی کم‌رمق در کشورهای غربی بویژه اتحادیه اروپا برقرار است و نرخ‌های رشد نزدیک به صفر یا حتی منفی است. وی افزود: این شرایط سبب شده است تا ارزیابی عملی تر از بازدهی و ریسک سرمایه‌گذاری‌ها داشته باشیم.

حسینی خاطرنشان کرد: نه بحران اقتصادی جهانی تمام شده است و نه آنچه اتفاق افتاده آخرین بار بوده است، بنابراین پیشنهادی را که در گذشته داده بودم، مورد تاکید قرار می‌دهم که نیاز است در نهادهای مالی کم‌ریسک که متعلق به کشورهای عضو صندوق اوپک هم هستند مانند بانک توسعه اسلامی اهتمام داشته باشیم. تقویت نهادهای منطقه‌ای هم می‌تواند در این چارچوب تعریف شود و موثر باشد.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: صندوق اوپک اکنون به مرحله‌ای رسیده است که ساز و کارهای کارآمد و مناسبی را برای آماده‌سازی، ارزیابی و نظارت بر طرح‌های توسعه‌ای در کشورهای هدف به‌کار بگیرد؛ اگرچه ساز و کارهای مناسبی برقرار و تعریف شده و طرح‌های بخش عمومی و خصوصی مورد تامین مالی صندوق تحت ارزیابی و پایش قرار دارد، اما لازم است این تلاش‌ها تقویت شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها