دکتر سعید جلیلی که روز گذشته به هرمزگان سفر کرده بود، در جمع حامیان جوان خود گفت: اگر جوانان ما همان بستر و ظرفیت برایشان فراهم شود، آن حماسه‌های بزرگ را خلق می‌کنند. البته این حماسه‌ها لازم نیست مثلا در بستر جنگ شکل بگیرد، می‌تواند جنس دیگری داشته باشد و در تولید و کشاورزی و علم حماسه صورت گیرد.
کد خبر: ۵۷۰۱۲۰

وی افزود: باید به جوانان توجه لازم شود تا بتوانند ظرفیت خود را شکوفا کنند. هنر دفاع مقدس این بود که برای جوانان این ظرفیت را آماده می کرد که هر هنر و استعدادی دارند بروز کند.

نامزد دوره یازدهم انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: یک موضوع را به عنوان برنامه‌های خود مطرح کردم و آن این که مهم‌ترین وظیفه رئیس جمهور این است که زمینه شکوفایی تمام ظرفیت‌ها و استعداد و توانایی‌های کشور را فراهم کند، این ظرفیت‌ها هم سخت‌افزاری است و هم نرم‌افزاری اما با نگاهی مبتنی بر گفتمان انقلاب اسلامی.

در رصد اخبار انتخاباتی مربوط به دکتر سعید جلیلی در روز گذشته نکته جالبی که وجود دارد اعلام موضع و سخنرانی های داغ «روسای ستادهای انتخاباتی» جلیلی در سراسر کشور است. برخلاف روسای ستاد نامزدهای دیگر که صرفا مشغول رتق و فتق امور اجرایی و لجستیک انتخابات هستند، روسای ستاد های جلیلی از ظرفیت رسانه ای خود برای اعلام موضع سیاسی استفاده می کنند و دیروز در صفحات خبرگزاری ها و سایت ها بیش از شش نظر متعلق به رئیس ستادهای جلیلی وجود داشت.نکته دیگر فعال شدن جدی کامران باقری لنکرانی، نامزد سابق جبهه پایداری در حمایت از سعید جلیلی است، وزیر بهداشت دولت نهم دیروز سفرهای انتخاباتی خود را برای تبلیغ جلیلی از همدان آغاز کرد. از سوی دیگر، صادق محصولی، وزیر کشور دولت نهم و از چهره های اصلی جبهه پایداری که برخی سایت‌ها می‌گویند از اسپانسرهای این تشکل هم هست، در حمایت از سعید جلیلی به اهواز سفر می کند.

مردم درباره مباحثه ام با جلیلی قضاوت می کنند

مناظره داغ روز جمعه، همچنان در فضای سیاسی-انتخاباتی کشور، خبرآفرینی می‌کند. روز گذشته دکتر علی‌اکبر ولایتی در جمع اعضای اتاق بازرگانی در پاسخ به این پرسش که «چرا زمانی که سعید جلیلی گزارش‌های شما به رهبری را اشتباه عنوان کرد، سکوت کردید؟» گفت: آقای جلیلی همه گزارش‌ها را اشتباه اعلام کردند و من هم به ایشان گفتم که هرکسی هر حرفی می‌زند دروغ می‌دانید؛ بنابراین جوابی نمی‌دهیم و مردم خود قضاوت کنند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در حاشیه حضور خود در اتاق بازرگانی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: من بنا ندارم که بابت هر مطلبی کار را به مجادله بکشانم.

انتشار خبری مبنی بر سکته قلبی دکتر علی اکبرولایتی که ساعتی بعد توسط قائم مقام ستاد و رئیس ستاد جوانان وی تکذیب شد دیگر رویداد خبرساز دیروز درباره «آقای دیپلمات» بود.

ولایتی قرار است امروز به خراسان شمالی سفر کند.

اولین برنامه دولت حسن روحانی

حجت الاسلام حسن روحانی که دیروز به ارومیه سفر کرده بود، با شعارهای پرحرارت استقبال‌کنندگان خود مواجه شد که از مرگ دریاچه ارومیه سخن می گفتند واز روحانی می‌خواستند جلوی مرگ این دریاچه را بگیرد.

حسن روحانی هم در پاسخ گفت: من به شما قول می‌دهم که اگر بار مسئولیت اجرایی کشور را بر دوش من قرار دادید، در اولین روز دولت، حل مشکل دریاچه ارومیه در دستور کار قرار خواهد گرفت.وی با اشاره به این‌که در مرکز مطالعات استراتژیک مدت‌هاست کارگروه ویژه‌ای برای حل مشکل دریاچه ارومیه تشکیل شده است، افزود: اولین بررسی‌ها به ما می‌گوید اگر خدای ناکرده دریاچه ارومیه خشک شود، زیست 14 میلیون نفر در معرض خطر قرار خواهد گرفت و آن‌وقت ریزگردهای نمک تمام زمین‌های کشاورزی کشور را نابود خواهد کرد. روحانی گفت: ما می‌توانیم در بیست‌و پنجم خرداد امسال جشن پیروزی بگیریم.این نامزد ریاست جمهوری همچنین گفت: کسی به شما نگوید رئیس جمهور از قبل تعیین شده است، رای شما اثر ندارد و رای شما حفظ نخواهد شد، چون بعضی‌ها می‌خواهند براحتی افراد خود را یک بار دیگر بر مردم مسلط کنند.

ایران فقط تهران نیست

از ابتدای آغاز رقابت های انتخابات ریاست جمهوری، مشخص بود که محسن رضایی حساب ویژه ای روی رای قومیت ها باز کرده است. رضایی بعد از خوزستان دیروز راهی کردستان شد تا در آخرین روزهای منتهی به انتخابات، بخت خود را برای کسب آرای مردم کردستان بسنجد.

دو قطبی شدن فضای سیاسی کشور رضایی را برای جلب حمایت جدی همه قومیت ها با شعار اقتصادی مصمم تر کرده است.رضایی در جمع حامیان خود در سنندج گفت:من زاگرسی هستم و می‌خواهم بگویم ایران تنها تهران نیست. رضایی در ادامه، با تاکید بر این‌که« مبادلات اقتصادی با کشور عراق را گسترش می‌دهم»، به لزوم گسترش کشاورزی، دامداری، زراعت و باغداری در کردستان به عنوان دومین برنامه خود اشاره کرد و افزود: در زمینه صنایع تبدیلی و کشاورزی به کشاورزان یارانه می‌دهم تا بتوانند تجهیزات خود را خریداری کنند. گسترش کشاورزی در استان موجب اشتغالزایی و رونق کشاورزی خواهد شد.رضایی در جریان سفری که در سال گذشته به کردستان داشت، رسما برای حضور در انتخابات اعلام نامزدی کرده بود. استان کردستان بیش از 5/1 میلیون واجد شرایط رای دارد.

شرکت نکردن در انتخابات، قهر نیست عقب نشینی است

دکتر محمدرضا عارف که به کرمان سفر کرده است در جمع هوادارانش از کرمان به‌عنوان استان هاشمی رفسنجانی و بهشت معادن ایران نام برد و گفت: کرمانی ها با یزدی‌ها ارتباط برادرانه ای دارند، از این رو بسیار خرسندم که در جمع همشهریان، در بهشت معادن ایران، دراستان هاشمی رفسنجانی و در شهر شهید باهنر خدمت شما هستم.این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: همه باید درانتخابات 24 خرداد شرکت کنیم، زیرا رمز پیروزی ما مشارکت جدی شما مردم است ،بنابراین اگر به صحنه بیایید پیروز می شویم وگرنه شرکت نکردن در انتخابات قهر نیست، بلکه عقب‌نشینی است، درحالی که اصلاح طلب عقب‌نشینی نمی‌کند.

این سخنان عارف در شرایطی مطرح ‌می شود که تیم ده‌نفره مشاوران خاتمی در جمعبندی نهایی خود روحانی را به عنوان نامزد برگزیده‌اند و معلوم نیست آیا عارف با کناره گیری خود به‌این تصمیم اصلاح طلبان گردن خواهد نهاد یا نه؟

مدیران باید به کمک مردم مشکلات اقتصادی را حل کنند

دکتر محمدباقر قالیباف روز گذشته در ادامه سفرهای تبلیغاتی فشرده خود به اصفهان سفر کرد.

شهردار تهران در جمع حامیان خود در اصفهان گفت: هر مدیر و هرکسی که امانتی از اسلام و انقلاب را در اختیار دارد باید انجام وظیفه کند. اگر ما مدیران کشور، ملت و خون شهدا را دوست داریم و به دنبال حفظ آرمان‌ها هستیم و می‌خواهیم سرباز رهبری باشیم هیچ راهی نداریم، جز آن‌که نظام اسلامی را کارآمد نشان دهیم و با انسجام داخلی و اولویت قرار دادن رسیدگی به محرومان و مستضعفان، اقدامات خود را انجام دهیم.

قالیباف تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سال های اخیر به موضوعات اقتصادی به عنوان مساله‌ای که دشمنان به آن نگاه ویژه‌ای دارند، اشاره کردند و از این جهت که ممکن است در موضوعات اقتصادی آسیب ببینیم هشدار داده‌اند. این هشدار بیشتر برای ما مدیران است و دولت و مدیران اجرایی باید با کمک مردم به‌منظور هدایت مسیر و حل مشکلات عمل کنند. سایت فردانیوز، از سایت های وابسته به شهردار تهران تیتر «رستاخیز خراسان» را برای توصیف استقبال هواداران خراسانی قالیباف استفاده کرد.همچنین سایت شفاف اعلام کرد محمدالله مرادی ، رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در استان کردستان طی یک سخنرانی در جمع هواداران، رسما از این ستاد کناره‌گیری و پیوستن خود به ستاد محمدباقر قالیباف را اعلام کرد.

در رویدادی دیگر، سایت سینماپرس نوشت: محمدباقر قالیباف در مستند تهیه شده برای تبلیغات انتخاباتی‌اش می‌گوید که فیلم «آژانس شیشه‌ای» را بسیار دوست دارد. همین علاقه موجب شده که بهروز شعیبی به عنوان کارگردان این مستند به سراغ پرستویی برود. البته خود شعیبی هم در فیلم «آژانس شیشه‌ای» بازی کرده بود. بهروز شعیبی برای ساخت مستند انتخاباتی محمدباقر قالیباف قصد داشت از بخش‌هایی از مستند حاج کاظم استفاده کند و به همین منظور با پرویز پرستویی تماس گرفت تا از وی کسب اجازه کند، اما این بازیگر حاضر به استفاده از تصویرش برای تبلیغات نشد.

با هرکسی هم مشکل دارید باز رای بدهید

سید محمد غرضی در جمع همکارانش در شرکت مهندسی مشانیر، دوباره ایده تقسیم تهران به استان کوچک را بیان کرد و گفت: من معتقدم تهران را می‌توانیم به شش استان کوچک‌تر تبدیل کنیم که استان‌های لواسانات و قرچک و ورامین از جمله این استان‌ها خواهند بود.

غرضی اشاره ای هم به ضرورت حضور مردم در پای صندوق‌های رای داشت و گفت: امروز کشور در شرایطی قرار دارد که به رای مردم نیازمند است. من به مردم می‌گویم به هر کسی که می‌خواهید رای بدهید؛ چرا که آمدن مردم پای صندوق‌های رای واجب است. من نمی‌گویم که به من رای بدهید، بلکه می‌گویم بیایید پای صندوق‌های رای و نظر خود را اعلام کنید.این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: برخی با گفتن این مطلب که با فلان شخص یا حزب مشکل دارم می‌خواهند نیامدن به پای صندوق‌های را توجیه کنند که این امر خلاف شرع است. غرضی همچنین در واکنش به اعلام خبر انصراف حداد عادل از ادامه فعالیت‌های انتخاباتی اظهار کرد: من با شنیدن این خبر غافلگیر شدم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها