مخالفت مجلس با فوریت طرح استفاده از شماره ملی برای اخذ رای

دوفوریت طرح اصلاح ماده ۱۹ قانون انتخابات که طی آن افراد می توانستند بدون داشتن کارت ملی و تنها با شناسنامه و کد ملی در انتخابات شرکت کنند مورد موافقت نمایندگان قرار نگرفت.
کد خبر: ۵۶۹۷۵۲
مخالفت مجلس با فوریت طرح استفاده از شماره ملی برای اخذ رای

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۹ خرداد) مجلس شورای اسلامی با دوفوریت طرح اصلاح ماده ۱۹ قانون انتخابات با ۱۰۸ رأی موافق، ۵۲ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع مخالفت کردند.

آشوری تازیانی در موافقت با این دوفوریت این طرح، تصریح کرد: اجازه رأی دادن با شناسنامه و همراه داشتن کد ملی (بدون کارت ملی) می‌تواند در افزایش مشارکت مردمی تاثیرگذار بوده، افرادی را که کارت ملی خود را به هر دلیلی گم کرده اند را از نعمت حضور در انتخابات بهره مند سازد و زمینه لازم برای خلق حماسه سیاسی در انتخابات پیش رو را رقم زند.

همچنین احمدرضا دستغیب به عنوان مخالف دوفوریتی  طرح ماده ۱۹ قانون اصلاح انتخابات ادامه داد: در حالی که زمان زیادی تا برگزاری انتخابات باقی نمانده است، چنین تغییری به مصلحت نیست.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: به نظر نمی رسد تعداد افرادی که کارت ملی شان مفقود شده آنقدر زیاد باشد که در آستانه انتخابات بخواهیم با چنین تصمیمی تغییری در قانون انتخابات را تحقق بخشیم.

در پایان محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز یادآور شد: آقای آشوری تازیانی عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات و این پیشنهاد را با توجه به نظر این شورا بیان کرده است.

 نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم ادامه داد: اگر نمایندگان به اصلاح ماده ۱۹ قانون انتخابات رأی مثبت بدهند، زمینه مساعدتری برای تحقق حماسه سیاسی فراهم خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
امین صادقی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
۰
۰
نمایندگان ملت عجب افراد ی هستند برخی از قوانین كه نباید تصویب شوند می شوند و بالعكس

نیازمندی ها