نظر خاتمی درباره ائتلاف عارف و روحانی

سید محمد خاتمی بااشاره به نامزدی حسن روحانی و محمد رضا عارف در انتخابات ریاست جمهوری گفت: اینکه این نتیجه رسیدیم که حتما باید ائتلاف باشد نتیجه خوبی است.
کد خبر: ۵۶۹۵۰۹
نظر خاتمی درباره ائتلاف عارف و روحانی

به گزارش جهان نیوز، خاتمی روز گذشته در دیدار جمعی از نامزدهای اصلاح طلب انتخابات شورای اسلامی گفت: این که تصور شود لیست خاصی متعلق به کسی است درست نیست.

وی با تاکید بر پرهیز از نگاه گرایشی و جریانی در انتخاب نامزدهای شوراها و لزوم توجه به مصالح فراجناحی دراین عرصه تاکید کرد: باید سعی کنیم همه اندیشه ها و چهره هایی که می توانند در خدمت مردم باشند با تنوعی که لازم است در شوراها حضور یابند و خدمت بیشتری به مردم و کشور بکنند.

شرط شورشیان برای حضور در کنفرانس  ژنو

شورشیان مورد حمایت خارجیان که با دولت دمشق می‌جنگند، دریافت تسلیحات و مهمات جدید را شرط حضور خود در کنفرانس آتی ژنو با هدف حل بحران در سوریه اعلام کرده‌اند.

به گزارش پرس تی وی، ژنرال سلیم ادریس، فرمانده ارشد نظامی گروه تروریستی به اصطلاح « ارتش آزاد سوریه» در گفت و گوی تلفنی با نیویورک تایمز از مقر خود در شمال سوریه گفت، اگر شبه نظامیان تسلیحات و مهمات جدید دریافت نکنند در کنفرانسی که قراراست در ژنو برگزار شود، شرکت نخواهند کرد.

وی افزود، « به صراحت می‌گویم که اگر مهمات و سلاح برای تغییر وضعیت کنونی و تغییر موازانه دریافت نکنیم در کنفرانس ژنو شرکت نخواهیم کرد..هیچ کنفرانسی در ژنو برگزار نخواهد شد.»

پیشنهاد آمریکا به سوریه

آمریکا به دولت سوریه پیشنهاد کرده است، بشار اسد رئیس جمهور این کشور موعدی را برای انتخابات ریاست جمهوری در سال جاری انتخاب کند.

منابع آگاه سوری از تعیین موعد انتخابات ریاست جمهوری در این کشور در سال جاری، به شرط توقف کامل اقدامات تروریستی از سوی مخالفان خبر دادند.

شبکه المیادین به نقل از منابع آگاه سوری اعلام کرد هیچ مانعی برای تعیین موعد انتخابات ریاست جمهوری در سوریه وجود ندارد.

این منابع در ادامه اظهار داشتند تعیین موعد انتخابات ریاست جمهوری از سوی نظام سوریه مشروط به توقف کامل اقدامات گروه های مسلح دو ماه پیش از این موعد است.

روحانی نماد جنبش سبز معرفی شود

سناریوی که در روزهای اخیر مورد تاکید بعضی رسانه‌های ضدانقلاب قرار رفته است از روحانی خواسته می‌شود تا با نام بردن از برخی حامیان فتنه در رادیو و تلویزیون و جدا کردن مواضع‌اش از نظام، خود را به نماد جنبش سبز و حامی جریان فتنه تبدیل کند. در این سناریو گفته می شود که سبد رای روحانی تنها وتنها از میان طرفداران جنبش سبز است لذا روحانی باید مواضعی متناسب با افکار و علائق این گروه اتخاذ کند.

در این خصوص سایت ضدانقلابی روزآنلاین می نویسد: امروز دو کاندیدا در صحنه هستند که  وظیفه ما حمایت از این کاندیداها و در نهایت رأی دادن به یکی از آنان است.

در ادامه مطلب با تاکید بر اینکه اگر مردم شرکت نکنند ممکن است ضرر سخت تری را متحمل شنوند آمده است: فرصت اندک است اما همه چیز برای نقش آفرینی مردم مهیاست.

تحلیل عبدی از احتمال ائتلاف عارف و روحانی

عضو شورای مرکزی حزب منحله مشارکت با اشاره به برخی اظهار نظرها مبنی بر اینکه روحانی نماد اصلاح‌طلبی نیست، گفت: در حال حاضر میان این دو نفر رای‌آوری بیشتر در انتخابات اهمیت دارد و ما بین عارف و روحانی در چند گزاره درگیر هستیم.

عباس عبدی عضو شورای مرکزی حزب منحله مشارکت و عضو شورای سردبیری روزنامه‌های سلام و صبح امروز بوده است؛ وی که از تئورسین‌های جبهه اصلاحات محسوب می‌شود در گفت‌و‌گویی با  فارس به اظهار نظر در خصوص نامزدهای دوگانه عارف و روحانی در انتخابات 92 پرداخت.

وی بر همین اساس افزود: ممکن است یقین داشته باشیم که عارف رای می‌آورد؛ آن زمان این استدلال هم مکمل رای‌آوری خواهد بود اما ممکن است این احتمال به هر دلیلی وجود نداشته باشد و از گزینه دیگری حمایت شود؛ ‌از این رو بین مطلوبیت و امکان انتخاب باید توازن برقرا باشد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی در خصوص اینکه عارف عضو کابینه خاتمی بوده در حالی که روحانی اینگونه نیست، اظهار داشت: ‌اینجا فقط اصلاح‌طلبی مطرح نیست بلکه امکان انتخاب هم است، لذا با یک گزاره درگیر نیستیم و با انواع گزاره‌ها رو‌به رو هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
۰
۰
ائتلاف روحانی وعارف به نفع هر دوی آنهاست
علی استوان
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
۰
۰
آب در هاونگ كوبیدن است.دعا كنید امام زمان ظهور كند.

نیازمندی ها