روزنامه انگلیسی گاردین منتشر کرد؛

مواضع هسته ای نامزدهای ریاست جمهوری ایران

روزنامه انگلیسی گاردین در مقاله‌ای تحت عنوان «ایران حق غنی سازی صلح آمیز هسته‌ای را دارد» ، با اشاره به مواضع یکسان نامزدهای ریاست جمهوری ایران در قبال برنامه هسته‌ای به غرب توصیه می‌کنند که پیش از هر اقدامی حق غنی سازی صلح آمیز هسته‌ای ایران را برسمیت بشناسند.
کد خبر: ۵۶۸۹۴۷
مواضع هسته ای نامزدهای ریاست جمهوری ایران

«پیتر اوبرن» و«دیوید موریسون» نویسندگان مقاله در ابتدای مقاله با اذعان به اهمیت نتیجه انتخابات ریاست جمهوری کشورمان می‌افزایند :نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران از اهمیت بالایی برخوردار است و فرصت خوبی برای کشورهای غربی است تا به روند مذاکرات هسته‌ای با جمهوری اسلامی ایران ادامه دهند.

نویسندگان مقاله در ادامه با اذعان به موضع واحد نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری کشورمان در مورد برنامه هسته‌ای کشورمان می‌افزاید :تمامی نامزدها از برنامه هسته‌ای ایران و حق غنی سازی آن کشور در داخل ایران حمایت کرده‌اند. تمامی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران با خواسته قدرتهای غربی در مورد عقب نشینی ایران از برنامه هسته‌ای‌اش و توقف این برنامه مخالفت کرده‌اند.

 با روحانی موافقم

صادق زیبا کلام استاد علوم سیاسی دانشگاه گفت: معتقدم در شرایط حاضر بین دو نامزد اصلاح طلب با ورود حجت الاسلام روحانی در ائتلاف موافقم.

به گزارش مهر، زیبا کلام شامگاه پنجشنبه در جمع اصلاح طلبان در مسجد الزهرای اراک، عارف را در گفتمان اصلاح طلبی بهتر ارزیابی کرد و گفت: در شرایط حاضر اصلاح طلبان باید به ائتلاف برسند و تنها راه آنها ائتلاف و شرکت در انتخابات است.

وی با بیان اینکه در 24 خرداد یک رای بیشتر نداریم، تصریح کرد: با توجه به هنر چانه زنی و امتیازگیری که در آقای روحانی وجود دارد بهترین گزینه اصلاح طلبان ایشان است.

زیباکلام با تاکید بر اینکه نباید اصلاح طلبان در این دوره از انتخابات قهر کنند و یا این انتخابات را تحریم کنند، ادامه داد: در شرایطی اصلاح طلبان وارد صحنه می شوند که رقیب با تعدد نامزدها در شرایط مطلوبی قرار ندارد.

اردوغان همچون یک دیکتاتور

با بالا گرفتن دامنه تظاهرات ضد دولتی در ترکیه، سناتور مک کین از نخست وزیر این کشور به عنوان دیکتاتور یاد کرد.

به گزارش روزنامه تودی زمان، جان مک کین سنانور آمریکایی در یک سخنرانی در اندیشکده بروکینگز اعلام کرد رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در دیدگان بسیاری از ترک ها به جای آنکه همچون یک رئیس جمهور رفتار کند، همچون یک دیکتاتور عمل می کند.

وی افزود: بسیاری از روزنامه نگاران در ترکیه به جای آنکه همچون دیگر روزنامه نگاران سراسر جهان در عرصه رسانه فعالیت کنند، در زندان به سر می برند.

گفتنی است اعتراضات گسترده مردمی علیه سیاست های دولت ترکیه تا کنون دهها مجروح به جا گذاشته که تا کنون سه نفر آنها از شدت جراحات جان باخته اند.

عارف تنها نامزد اصلاح‌طلبان است

عضو دولت خاتمی گفت: نظرسنجی، نظر کارشناسی نخبگان و مدیران سیاسی طیف اصلاح‌طلب و همچنین تصمیم آقایان خاتمی و رفسنجانی ساز و کار ائتلاف روحانی و عارف است.

محسن مهرعلیزاده از فعالان سیاسی اصلاح طلب و عضو کابینه دولت خاتمی در گفت‌وگو با  فارس، در مورد ائتلاف عارف و روحانی اظهار داشت: ائتلاف آقایان روحانی و عارف تا فردا باید مشخص شود و سازوکار این ائتلاف بر اساس میزان رای‌آوری و استقبال مردم از این دو نامزد است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با این ائتلاف موافق هستید یا خیر، خاطرنشان کرد: ‌اصل ائتلاف درست است. آقای عارف در اجماعی بین چهار نفر از اصلاح طلبان امروز تنها نامزد اصلاح طلبان است و آقای روحانی با توجه به اینکه خودشان اعلام کردند اعتدال‌گرا هستند می‌توانند در کنار مواضع اصلاح طلبی نیز قرار بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها