بازی سرنوشت‌ساز ایران و قطر، ساعت 20 و 45 دقیقه فردا شب در دوحه برگزار می‌شود

آخرین امید برای پرواز مستقیم به جام جهانی

پرده چهارم بازی‌های رودرروی ایران و قطر برای راهیابی به جام جهانی 2014 برزیل در شرایطی فرداشب اجرا می‌شود که سه بازی قبلی دو تیم برنده‌ای نداشت، اما دیدار چهارم برای هر دو تیم چیز دیگری است؛ شب سرنوشت‌ساز.
کد خبر: ۵۶۸۳۰۵

رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در حالی فردا با برگزاری چهار بازی در نقاط مختلف قاره‌ آسیا پیگیری می‌شود که برخلاف گروه دوم که در آن ژاپن با فاصله معناداری بر صدر جدول گروه تکیه زده است، در گروه اول هنوز هیچ تیمی نمی‌تواند صعود خود را قطعی بداند. در این گروه ازبکستان هر چند با 11 امتیاز در صدر گروه قرار دارد، اما این صدرنشینی در صورت برتری کره‌جنوبی مقابل لبنان از کف ازبک‌ها خارج شده و کره‌ای‌ها یک گام دیگر خود را به جام جهانی نزدیک خواهند کرد. از طرفی تیم ملی فوتبال ایران گرچه هم امتیاز با قطر و به دلیل تفاضل گل با این تیم در رده سوم گروه قرار دارد، اما قطر هم مانند ازبکستان یک بازی بیش از ایران و کره‌جنوبی انجام داده است و بازی مستقیم ایران و قطر نسبت به روشن شدن معادلات این گروه کمک زیادی خواهد کرد. قطری‌ها در صورتی که در این بازی شکست بخورند همه رویاهایشان نقش بر آب شده و تک‌بازی باقیمانده آنها مقابل ازبکستان آن هم در روز پایانی جنبه تشریفاتی خواهد داشت. اما شرایط برای تیم ملی ایران کمی بهتر است زیرا تیم کشورمان حتی اگر در این بازی شکست بخورد اگر و اماهای زیادی سرنوشتش را رقم می‌زند و باز هم برای سوم شدن در گروه و راهیابی به بازی‌های پلی‌آف امید خواهد داشت. این در حالی است که شاگردان کارلوس کرش چنانچه بخواهند همچنان به صعود مستقیم به جام جهانی امید داشته باشند، باید سه امتیاز حساس این بازی را از آن خود کرده تا با توجه به پیروزی محتمل مقابل لبنان در ورزشگاه آزادی، در مجموع شمار امتیازهای خود را به عدد 13 رسانده و با خیالی آسوده به دیدار کره‌جنوبی در سئول بروند. از طرفی این بازی را می‌توان آخرین امید تیم ایران برای کسب بلیت مستقیم برزیل دانست.

4 غایب بزرگ نسبت به بازی رفت

دو تیم فرداشب در حالی مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند که در دیدار رفت این مرحله تلاش آنها در روز پانزدهم شهریور سال گذشته به تساوی یک بر یک انجامید. این در حالی بود که حاصل دو دیدارشان در مرحله مقدماتی تساوی بدون گل در دوحه و تساوی 2 بر 2 در تهران بود، اما شرایط فعلی به گونه‌ای است که بعید به نظر می‌رسد بازی سه‌شنبه شب برنده‌ای نداشته باشد، زیرا هر دو تیم نیاز حیاتی به پیروزی دارند، اما نکته جالب توجه دیگر درباره چهارمین مصاف رودرروی دو تیم این است که کارلوس کرش برخلاف بازی رفت این مرحله، چهار مهره ارزشمند به نام‌های هادی عقیلی، سیدمهدی رحمتی، علی کریمی و اشکان دژاگه را در اختیار ندارد. بازیکنان توانمندی که خلأ آنها در روزهای گذشته نگرانی‌هایی را برای فوتبالدوستان ایجاد کرد. با این حال در مجموع 20 بازی برگزار شده در تاریخ دو تیم، کفه ترازو به نفع ایران می‌چربد، زیرا ایران 11بار بر این حریف غلبه کرده و فقط سه بار مقابل آن تن به شکست داده است.

پرواز به دوحه با بدرقه رویانیان

اما تیم فوتبال کشورمان پس از برپایی اردوی چندروزه در امارات دیروز در شرایطی ساعت 14 و 30 دقیقه به وقت امارات هتل محل اقامتش را به سمت فرودگاه دبی برای سفر به قطر ترک کرد که محمد رویانیان، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که برای برخی رایزنی‌ها به امارات رفته بود، ملی‌پوشان را بدرقه کرد.

رویانیان خطاب به ملی‌پوشان گفت: چشم 75 میلیون ایرانی به اراده بزرگ شماست و ان‌شاءالله سه‌شنبه شب، شبی به یادماندنی برای فوتبال ایران خواهد بود. بهتر است بدون استرس و با تمرکز کامل به این بازی فکر کنیم که قطعا نتیجه آن فقط پیروزی خواهد بود. تیم ملی ایران ساعت 16 و 30 دقیقه به وقت امارات به سمت قطر پرواز کرد.

نظر کارشناسان

مهدی مناجاتی: قطر تیمی نیست که از آن بترسیم یا به نوعی فکر کنیم ما مقابل بایرن‌مونیخ یا رئال‌مادرید بازی می‌کنیم ازنظر کلاسیک و توانایی‌های فردی آنها بسیار پایین‌تر از ما هستند. ما می‌توانیم این تیم را در دوحه شکست دهیم.

همایون شاهرخی: تیم ملی می‌تواند روی ضربات شروع مجدد برابر قطر موفق باشد، چون آنها بازیکنان قدرتی و بلندقامت مانند ما ندارند. از نظر خلاقیت از قطری‌ها خیلی بهتر هستیم و این نکته مثبتی برای ما در بازی پیش‌روست.

حمید درخشان: در مسیر رسیدن به جام جهانی شکست دادن قطر در زمین خودش غیرممکن نیست. اگر تیم ملی با تمرکز بالا و بدون دغدغه و استرس به میدان برود، موفق می‌شود. امیدوارم رسانه‌ها هم کمک کنند تا فضای مثبت‌تری برای کادر فنی و بازیکنان تیم ایران فراهم شود.

مجید جلالی: اگر تیم ملی محور بازی‌اش را روی بازی درگیرانه و فیزیکی بگذارد، شانس موفقیتش بالا می‌رود. خبرهایی هم که از ترکیب تیم ملی می‌رسد نشان می‌دهد کادر فنی همین تصمیم را دارد. ملی‌پوشان هم باید بدانند که بازی با قطر کلید جام‌جهانی است و اگر پیروز شویم 90 درصد راه صعود را طی کرده‌ایم.

برنامه بازی‌های باقیمانده گروه اول:

سه‌شنبه ـ 14 خرداد: قطر ـ ایران (20 و 45 دقیقه)، لبنان ـ‌ کره جنوبی (22)

سه‌شنبه ـ 21 خرداد: ایران‌ـ لبنان (21)، کره جنوبی ـ ازبکستان (19)

سه‌شنبه ـ 28 خرداد: ازبکستان ـ قطر، کره جنوبی ـ ایران (هر دو بازی همزمان16 و 30 دقیقه)

برنامه بازی‌های باقیمانده گروه دوم

سه‌شنبه ـ 14 خرداد: ژاپن ـ استرالیا (15)، عمان ـ عراق (17 و 30 دقیقه)

سه‌شنبه ـ 21 خرداد: استرالیا ـ اردن (13)، عراق ـ ژاپن(19)

سه‌شنبه ‌ـ 28 خرداد: استرالیا ـ ‌عراق (13)، اردن ـ عمان (20 و 30 دقیقه)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها