لاریجانی در جمع مردم زلزله‌زده بشاگرد:

تسهیلات 20 میلیون تومانی برای زلزله‌زدگان

رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع مردم زلزله‌زده بشاگرد گفت: در مجلس مصوب شد برای هر منزل مسکونی در استان‌ها و شهرستان‌ها ۲۰ میلیون تومان وام و همچنین ۵ میلیون تومان نیز به صورت بلاعوض در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۵۶۸۱۸۲
تسهیلات 20 میلیون تومانی برای زلزله‌زدگان

به گزارش خبرگزاری مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی لاریجانی امروز (یکشنبه 12 خرداد) در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان هرمزگان و شهرستان بشاگرد، گفت: خوشبختانه مناطق محروم جنوب کشور در قیاس با قبل از انقلاب پیشرفت‌های بسیاری داشته است، اما هنوز این مناطق نسبت به جاهای دیگر با محرومیت روبرو است. از این‌رو تلاش شما نوعی عبادت محسوب می‌شود. از طرف دیگر به طور حتم خدمت به مردم با وجود تمام سختی‌ها بسیار لذتبخش است، لذا کمک به محرومان فرصت خوبی برای ایجاد زندگی سعادتمند است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه وضعیت کنونی مناطق زلزله‌زده بشاگرد نشان‌دهنده عملکرد خوب دستگاه‌های حمایتی مانند هلال‌احمر است، تصریح کرد: خوشبختانه در کل کارها در قسمت اقدامات مانند اسکان موقت خوب بوده است.

لاریجانی با تاکید بر اینکه خوشبختانه رویکرد مردم کشور به مردم زلزله‌زده بسیار زیبا و قابل‌تقدیر بوده است، یادآور شد: بروز حوادث غیرمترقبه در سال گذشته موجب ورزیدگی سازمان‌های مربوطه مانند هلال‌احمر شد. از طرف دیگر بنیاد مسکن هم در امور اسکان افراد زلزله‌زده به تخصص خاصی رسیده است و عملکرد ستودنی و موفقی داشته است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس نهم با اشاره به بروز برخی کاستی‌ها در مناطق زلزله‌زده گفت: یکی از مسائل مهم در بوشهر و هم‌اکنون در بشاگرد موضوع فقر زیربنا و زیرساخت است. از این‌رو باید با نگاه علمی در جهت سرمایه‌گذاری و ساخت در مناطق معقول و کارشناسی برنامه‌ریزی کرد.

رئیس نهاد قانونگذاری ادامه داد: از طرف دیگر تنها رسیدگی به مسائل زیربنایی، زندگی مردم را شکل نمی‌دهد چون سرمایه‌گذاری و چرخه اقتصادی در این رابطه بسیار بااهمیت است. از دیگرسو شاهدیم که پراکندگی روستاها در مناطق هرمزگان شرایط سرمایه‌گذاری را سخت‌تر کرده است، از این‌رو برای درازمدت و برای رفع محرومیت منطقه باید یک برنامه و نظر مدون را تدوین کرد.

وی با تاکید بر توجه به ظرفیت‌های موجود در استان هرمزگان افزود: مسوولان این منطقه باید توجه کنند که این استان دارای چه ویژگی و ظرفیت‌هایی است، از این‌رو شاید این مناطق دارای ظرفیت‌های کشاورزی و دامپروری نباشند، لذا باید از ظرفیت‌های صنعتی و معدنی استفاده کرد. از طرف دیگر شاید به نظر می‌رسد که بخش خصوصی رغبتی برای سرمایه‌گذاری در این مناطق ندارد، از این‌رو دولت باید راه را برای سرمایه‌گذاری در این مناطق باز کند.

رئیس مجلس با اعلام اینکه خوشبختانه در بودجه ۹۲ اعتبارات مناسبی برای سازمان هلال‌احمر و موضوع حوادث غیرمترقبه در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: مسوولان باید در نظم و برنامه‌ریزی در جهت حل مشکلات گام بردارند.

وام 20 میلیونی برای زلزله‌زدگان

لاریجانی همچنین امروز  با حضور در منطقه زلزله‌زده بشاگرد در جمع خبرنگاران گفت: منطقه بشاگرد از نظر محرومیت و همچنین علاقه‌مندی مردم این منطقه به انقلاب معروف است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید نسبت به این منطقه محروم توجه بیشتری شود، تصریح کرد: در ساعات اولیه بعد از زلزله هلال‌احمر و بنیاد مسکن فعالیت های خود را آغاز کردند و زحمات زیادی کشیدند.

وی در ادامه افزود: برای بازسازی منازل زلزله‌زده و همچنین اماکن عمومی مانند مساجد، درمانگاه‌ها، بودجه‌ای در نظر گرفته شده و قرار است تسهیلاتی به مردم اعطا شود و در بودجه سال ۹۲ رقم قابل توجهی را برای این امور در نظر گرفته‌ایم.

لاریجانی گفت: در مجلس مصوب شد برای هر منزل مسکونی در استان‌ها و شهرستان‌ها ۲۰ میلیون تومان وام و همچنین ۵ میلیون تومان نیز به صورت بلاعوض در نظر گرفته شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بنیاد مسکن باید کار خود را برای بازسازی منازل زلزله زده آغاز کند و در صورت کمبود باید مشکل آنها را حل کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها