4 دختر و پسر به جرم حمل مشروب دستگیر شدند

گردش 34 دختر و پسر جوان با وضعیت نامناسب

صدها نفر که بر اثر مصرف مشروبات الکلی مسموم شده بودند، همچنان در بیمارستان بستری هستند

دستگیری 4 فروشنده مشرو بات تقلبی در رفسنجان

صدها نفر که بر اثر مصرف مشروبات الکلی مسموم شده بودند، همچنان در بیمارستان بستری هستند.
کد خبر: ۵۶۷۹۰۲

چهار نفر که با فروش الکل چوب به عنوان مشروبات الکلی به شهروندان رفسنجان در استان کرمان، جان شش نفر را گرفته و صدها نفر را روانه بیمارستان کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش جام‌جم، از عصر چهارشنبه گذشته صد‌ها جوان که بر اثر مصرف مشروبات الکلی مسموم شده بودند به بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) رفسنجان انتقال یافتند و به‌رغم تلاش پزشکان برای نجات آنها شش نفر از این بیماران تسلیم مرگ شدند. با این حال، تعدادی از آنها در همین بیمارستان بستری شدند و تعدادی دیگر نیز به بیمارستان‌های شهرهای کرمان، سیرجان، بردسیر، زرند و یزد انتقال یافتند. با گزارش موضوع به دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رفسنجان و هماهنگی قضایی، جسد شش قربانی این حادثه به پزشکی قانونی منتقل و جستجوی گسترده پلیس برای دستگیری عاملان فروش و توزیع مشروبات الکلی مسموم آغاز شد.

تحقیقات ادامه یافت تا سرانجام طی عملیات‌های ویژه پلیسی روز گذشته چهار نفر در این ارتباط دستگیر شدند.

اعتراف 4 متهم پرونده

یک منبع آگاه در قوه قضاییه درباره روند رسیدگی به این پرونده به خبرنگار ما گفت: چهار متهم پرونده پس از دستگیری، با اعتراف به این که در زمینه خرید و فروش مشروبات الکلی فعالیت دارند، عنوان کردند در شهرستان رفسنجان الکل چوب را به جای مشروبات الکلی فروخته‌اند که باعث مسمومیت صدها نفر و مرگ شش نفر شده است. این منبع آگاه افزود: هیچ کدام از مصرف‌کنندگان مشروبات الکلی مسموم، تاکنون بینایی خود را از دست نداده است. وی یادآور شد: با دستور ویژه دادستان رفسنجان، برای متهمان قرار قانونی صادر شده است. تحقیقات پلیسی و قضایی از این چهار متهم ادامه دارد.

مسمویت 348 نفر

این در حالی است که، دکتر حمید نجم‌الدین، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان آمار افراد مسموم‌شده در پی مصرف الکل متانول را 348 نفر اعلام کرد و به ایسنا گفت: از این تعداد 67 نفر در بیمارستان علی‌بن‌ابیطالب (ع) رفسنجان و بقیه در بیمارستان‌های دیگر بستری هستند که پس از دیالیز و خروج سم از بدنشان مرخص خواهند شد.

وی افزود: پنج نفر از این افراد در بیمارستان‌ علی بن‌ابیطالب(ع) رفسنجان و یک نفر نیز در بیمارستان زرند جان خود را از دست دادند. مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان همچنین از وخامت حال سه نفر دیگر از مسموم شدگان خبرداد و گفت: روز جمعه حال 9 نفر وخیم بود که با اقدامات پزشکان اکنون سه نفر از مسموم‌شدگان به دلیل وخامت حالشان در بخش ای‌سی‌یو بستری هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها