آثار بزرگان و جوانان درگالری‌ها

این هفته هم مانند هفته‌های گذشته برنامه تعدادی از گالری‌ها را برایتان آورده‌ایم تا اگر قصد دارید گالری‌گردی را در برنامه‌تان قرار دهید از اطلاعات این گزارش هم استفاده کنید و به دیدار نمایشگا‌ه‌های مختلف در سطح شهر تهران بروید. با نگاه به آثار این هنرمندان می‌توانیم بارها زندگی را از دریچه‌ای نو و از نگاه هر هنرمند تجربه کنیم. در واقع هر تابلوی نقاشی عمری دوباره است برای مخاطب.
کد خبر: ۵۶۷۷۸۹

گستره معنا درنگارخانه پردیس ملت

«گستره معنا» نمایشگاهی با موضوع بررسی مواجهه خط فارسی با نقاشی و مجسمه، در نگارخانه پردیس ملت افتتاح شد.

در این نمایشگاه که توسط موسسه تصویر شهر سازمان فرهنگی ـ‌ هنری شهرداری تهران برپا شده است، آثاری از بزرگانی نظیر پرویز تناولی، سید‌محمد احصایی، نصر‌الله افجه‌ای، علی شیرازی، صداقت جباری و زنده‌یادان رضا مافی، محمود جوادی‌پور و ایرج زند به تماشا درآمده که گوشه‌هایی از تجلی‌های خط زیبای فارسی در نقاشی و مجسمه‌های مدرنیستی و معاصر ایران است.

در این نمایشگاه حدود 60 نقاشی خط و مجسمه از 29 هنرمند به نمایش درآمده است. نگارخانه پردیس ملت در خیابان ولیعصر، بزرگراه نیایش، روبه‌روی کردستان، مجموعه پردیس سینما گالری ملت، طبقه 2ـ واقع است.

نمایشگاه عکس «ته ران» در خانه هنرمندان

نمایشگاه آثار برگزیده نخستین جشنواره عکاسی بافت تاریخی «ته ران» با رویکرد زندگی در محلات قدیم در گالری‌های نامی و میرمیران خانه هنرمندان ایران برگزار شده است.

در این نمایشگاه از میان 4000 عکس ارسال شده به دبیرخانه جشنواره عکاسی ته ران، 126 عکس به انتخاب هیات داوران برای نمایش در بخش نمایشگاهی انتخاب شده است.آیین افتتاحیه نمایشگاه پنجشنبه گذشته در سالن شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد و در آن مراسم نفرات برتر جشنواره، جوایز خود را دریافت کردند.نخستین جشنواره عکاسی بافت تاریخی ته ران به همت سازمان زیباسازی شهر تهران و با همکاری ستادی متشکل از کمیته پیگیری خانه‌های تاریخی تهران، گروه معماران آرل و بنیاد فردوسی و مشارکت ستاد گردشگری شهر تهران، کمیسیون ملی یونسکو، کمیته ملی موزه‌های ایران، انجمن عکاسان میراث فرهنگی و دفتر نماینده شهردار تهران در هیات‌های امنا، اماکن تاریخی، موزه‌ها و میراث فرهنگی برگزار شده است. ساعت بازدید از نمایشگاه، از ساعت 14 تا 21 است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها