در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
امسال نیز گروهی از سینماگران شناخته شده و گروهی از جوانان فیلمهای هشت نامزد انتخابات ریاستجمهوری را در دست گرفتهاند تا شاید در این رقابت سیاسی، نقشی در معرفی بهتر نامزد مورد نظر خود و موفقیت او در روز انتخابات ایفا کنند.
سال 76 برای نخستین بار ایده ساخت فیلمهای تبلیغاتی نامزدهای ریاستجمهوری در رسانه ملی عملی شد و مردانی که در آن دوره وارد گود شده بودند تا بخت خود را برای تکیه بر مسند ریاستجمهوری بیازمایند، به سراغ جمعی از فیلمسازان رفتند. این شد که خواسته و ناخواسته حضور هنرمندان در عرصه سیاست بیشتر به چشم آمد.
در آن برهه، نامزدهای انتخاباتی برای توفیق در هدف خود ترجیح میدادند کارگردانهای نامآشنا را در کنار خود داشته باشند تا شاید اینگونه، کامیابی بیشتری به دست آورند، اما با گذشت زمان تجربه ثابت کرد ساخت یک فیلم انتخاباتی آن هم از سوی یک کارگردان معتبر که جایگاه مناسبی در عرصه سینما و اجتماع دارد، لزوما به معنای موفقیت ساخت یک فیلم انتخاباتی نیست. از این رو واژههای تخصص و تبحر به میان آمد و در ادامه بیشتر شاهد تولید فیلمهای انتخاباتی توسط افراد مجربی بودیم که تنها برخی آنها نامآشنا بودند تا جایی که امسال مصادف با یازدهمین دوره انتخابات ریاستجمهوری میتوان این امر را بوضوح در میان فیلمسازان انتخاباتی یافت؛ چراکه برخی فیلمسازان مشهور هستند و برخی دیگر نه.
اما نمیتوان از جذابیت اینکه چه کسانی فیلمهای انتخاباتی نامزدهای ریاستجمهوری را خواهند ساخت، گذشت و امسال نیز به سیاق چند دوره اخیر در کنار تمام هیاهوهای سیاسی که در خرداد ماه شاهد آن هستیم، یکی از موضوعات جذاب حاشیهای (و البته پررنگتر از متن) که افکار عمومی را به خود جلب میکند، ساخت فیلم انتخاباتی نامزدهای نهایی حاضر در ماراتن انتخابات توسط تیمهای مختلف هنری و کارگردانان سینمای کشور است.
مرتضی بهروزی
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با جام جم آنلاین:
علی برکه از رهبران حماس در گفتوگو با «جامجم»:
گفتوگوی «جامجم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر
یک کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با جام جم آنلاین:
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد