دومین جشن پایان نشاء مازندران برگزار شد

دومین جشن پایان نشاء شالی صبح امروز در روستای مزرس آمل برگزار شد.
کد خبر: ۵۶۷۴۹۱
دومین جشن پایان نشاء مازندران برگزار شد

دبیر اجرایی «جشن نشا» در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با فارس در آمل اظهار داشت: این جشن بزرگ به شکرانه پایان نشای شالی برای دومین بار برگزار شد که در آن کشاورزان شرکت داشتند.

خسرو علیزاده‌نشلی افزود: باید به شکرانه پایان مرحله نشاء کاری و کاشت محصولات کشاورزی بیش از گذشته به درگاه خداوند شکرگذاری کرده و سجده شکر به جای آوریم.

وی با گلایه از مسئولان شهری آمل یادآور شد: با توجه به اینکه برای همه مسئولان دعوت‌نامه ارسال کردیم از مسئولان ارشد شهری انتظار حضور در بین مردم را داشتیم، مسئولانی که تعدادی از آنها خود نیز اهل این منطقه هستند و این انتظارها را دوچندان می‌کند ولی با این وجود هیچ خبری از آنها نشد.

 علیزاده‌نشلی با تاکید بر اینکه احمد ناطق نوری رئیس فدراسیون بوکس کشورمان در این مراسم حضور داشت، گفت: در این جشن مراسم نمادین نشاکاری، انجام کشتی محلی، اجرای موسیقی‌های محلی و بومی مازندران، نمایش بومی، شعرسرایی بومی محلی، نشای نمادین و نمایش ادوات و لوازم کشاورزی از برنامه‌های ما بود.

وی با اشاره به اهداف گسترده این حرکت تصریح کرد: برگزاری آیین‌های گذشته موجب ماندگاری فرهنگ، آداب، رسوم و سنت بومی محلی مازندرانی می‌شود و همه ما وظیفه داریم در حفظ و نگهداری فرهنگ‌های بومی و محلی خود بکوشیم.

 علیزاده‌نشلی با تاکید اینکه باید آداب و رسوم اصیل بومی ما که ریشه از دین و مذهب دارد به نسل جوان و نوجوان معرفی شود، اذعان داشت: باید ما به داشته‌های ارزشمند خود ببالیم و همیشه آنها را برای ماندگاری یادآوری کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها