«می خواهند فردو را تعطیل کنند چون قابل بمباران نیست»

ناگفته های جلیلی از مذاکراتش با سولانا

سعید جلیلی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: معتقدم این مقاومت است که برای ما پیشرفت می آورد نه مصالحه .
کد خبر: ۵۶۷۱۶۹
مقاومت برای ما پیشرفت می آورد نه مصالحه

سعید جلیلی در همایش بانوان که در سالن تفاهم مسجد موسی ابن جعفر (ع) در تهران برگزار شد افزود: دو شرط ایجاد حیات طیبه ، ایمان و عمل صالح است و زنان و مردان اگر این دو عامل را  در کنار یکدیگر قرار دهند به این حیات دوست داشتنی در دنیا می رسند.

وی آزادسازی ظرفیت ها را یکی از مهم ترین اولویت های دولت آینده دانست و گفت: این هدف باید از انفعال و انحراف مصون بماند.

جلیلی افزود: هر قدر نظام در این عرصه موفقیت داشته باشد به همان نسبت نیز ظرفیت ها  در جهت هدف اصلی بیشتر آزاد می شود و مسیر تعالی کشور بهتر رقم خواهد خورد.

وی گفت: یکی از بحث های بسیار اساسی که در مباحث انتخاباتی مطرح و بر آن تاکید کرده ام این است که ساخت تمدن اسلامی نیازمند عوامل سخت افزاری و نرم افزاری است.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: باور ما این است که اگر بخواهیم در همه زمینه ها پیشرفت کنیم باید گفتمانمان بر پایه اسلام و اندیشه ناب محمدی باشد.

جلیلی گفت: این یک ادعا پشت سر دارد و اینکه گفتمان اسلام ناب است تنها می تواند پیشرفت و تعالی را در پی داشته باشد و اگر برخی در مقام تحریف و انکار آن برآیند، موفقیت و  تعالی مطلوب را به دست نمی آوریم.

وی با تاکید بر اینکه باید الگوی مقاومت را بشناسیم افزود: انقلاب اسلامی ایران بر خلاف همه مقاومت ها و ایستادگی های گذشته که منجر به نتیجه نشد توانست در کنار مقاومت و ایستادگی به پیشرفت های روزافزونی دست یابد و ما باید این الگو را برای همگان تبیین کنیم.

جلیلی گفت: زیرساخت مقاومت های سیاسی ، اقتصادی و نظامی ، مقاومت در عرصه فرهنگی است و اگر ما از اندیشه دینی و اسلام ناب سخن می گوییم از نظر پارادایم  با همه اندیشه ها متفاوت است.

وی افزود: تفاوت دیدگاه ما در کوچکترین واحد اجتماع موجب اختلاف در مسائل گوناگون به ویژه دیدگاه به زنان است.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در غرب کوچکترین واحد اجتماع را فرد تشکیل می دهد و هویت زن را به عنوان نیروی کار جامعه در نظام سرمایه داری تلقی می کنند اما در اسلام هویت زن به عنوان تربیت کننده فرزندان و نسل ها در نظر گرفته می شود و اگر اساس یک جامعه خانواده در نظر گرفته شود، حضور زنان به صورت فعال حضوری مبتنی بر معنویت اجتماعی است.

جلیلی افزود: زن می تواند مقاومت فرهنگی را در خانواده شکل دهد تا همانند دوران دفاع مقدس ظرفیت های زیادی درجامعه آزاد شود.

وی  با انتقاد از پخش برخی تصاویر مشوه کننده از حضور زنان در جبهه که آر پی جی دردست می گیرند گفت: اینگونه تصاویر واقعی نیست و ما که مدعی در برابر جهان غرب در زمینه دیدگاه به  زن هستیم.

جلیلی افزود: باید در زمینه نگاه مترقی انقلابی و صحیح به جایگاه زن گفتمان انقلاب اسلامی را تعریف و آن را به سرعت در جهان منتشر کنیم.

وی گفت: باید مطالبه رهبری و نگاه بلند اسلام ناب در زمینه ساختارسازی در عرصه حضور زنان در جامعه و تعریف آن برای ارائه الگویی موفق از رفتار اجتماعی و سیاسی آنان را محقق و برای اشاعه آن به جهان مبتنی بر اسلام ناب کمک کنیم.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: باید وارد مرحله تمدن سازی اسلامی شویم و یکی از مهم  ترین اقدامات در این زمینه شناخت ظرفیت ها و آزادسازی آنهاست.( واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها