جلیلی در برنامه انتخاب ایرانی:

شناخت خوبی از آسیب‌ها و نقاط قوت دارم

سعید جلیلی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌ امروز نقاط قوت ارزشمند و ضعف و آسیب‌هایی داریم و من به خاطر ارزیابی شرایط کشور و شناخت مناسبی که از نقاط ضعف و قوت موجود دارم وارد عرصه شده‌ام.
کد خبر: ۵۶۶۹۴۴
شناخت خوبی از آسیب‌ها و نقاط قوت دارم

سعید جلیلی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که  برای پاسخ به سوالات ایرانیان خارج از کشور در برنامه انتخاب ایرانی در شبکه جام جم حضور یافت، ‌گفت:‌ ایرانیان خارج از کشور سفیران کشور و مردم ما در خارج هستند.

وی افزود: دولت آینده باید بتواند ظرفیت‌های آحاد ملت ایران را چه در داخل و چه در خارج کشور آزاد و شکوفا کند.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: ساختار اجرایی و اداری کشور باید ظرفیتی پیدا کند تا این کار مهم به خوبی انجام شود.

جلیلی ادامه داد: من معتقدم ما هر چقدر که براساس گفتمان انقلاب اسلامی و ظرفیت‌های فکری که بعد از انقلاب به وجود آمده به طور عمیق نزدیک شویم می‌توانیم عزت و اقتدار بیشتری برای کشور و هموطنان خود در خارج از کشور فراهم کنیم.

وی درباره علت حضورش در عرصه انتخابات تصریح کرد: ما در شرایط امروز نقاط قوت ارزشمند و ضعف و آسیب‌هایی داریم و من به خاطر ارزیابی شرایط کشور و شناخت مناسبی که از نقاط ضعف و قوت موجود دارم وارد عرصه شده‌ام.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای ارزیابی شرایط کشور باید نقاط قوت را تقویت کرده و آسیب‌ها را برطرف کنیم و هر چه که ارزیابی صحیح‌تر و دقیق‌تر باشد مسیر پیشرفت شتاب بیشتری خواهد گرفت.

جلیلی افزود: اگر ارزیابی ما از شرایط اشتباه باشد کار خطرناکی است و می‌تواند موجب انحراف از مسیر پیشرفت ملت ایران شود.

وی ادامه داد: شاید نتوان نقاط قوت را خوب شناخت و نقاط ضعف را به درستی محاسبه کرد اما خطای بزرگتر وقتی است که نقاط قوت را ضعف دانسته و نقاط ضعف را قوت بدانیم که در این صورت صدمات جبران‌ناپذیر و مضاعفی خواهیم داشت.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: تلاش دشمنان این است که نقاط قوت ما را ضعیف نشان دهند و برعکس نقاط ضعف ما را که باعث عقب‌ماندگی شده است نقاط قوت دانسته و برای آن حسرت بخورند.

جلیلی گفت: ‌یکی از وظایف مهم دولت دفاع از حقوق همه شهروندان در داخل و خارج است و حقوق ایرانیان خارج از کشور اهمیت مضاعفی دارد.

وی افزود: ادعای ما این است که ایران مقتدر بوده و در سطح جهانی به عنوان بازیگر نقش ایفا می‌کند که علاوه بر دوستان ایران، دشمنان نیز به قدرت جمهوری اسلامی ایران اعتراف کرده‌اند.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ایرانی باید متناسب با جایگاه ایران در عرصه بین‌الملل، شأن مناسب داشته باشد و ظرفیت جمهوری اسلامی ایران اقتضا می‌شکند که ایرانیان خارج از کشور با عزت و اقتدار می‌توانند به ایرانی بودن خود افتخار کنند.

جلیلی تصریح کرد:‌ ایرانیان در هر جای کره زمین که هستند باید بتوانند از حقوقی که برای آنها محترم شمرده شده به خوبی استفاده کرده و دولت ایران را در استیفا و دفاع از حقوق خود، پشتوانه خود بدانند.

وی اضافه کرد:‌نگاه ما به ایرانیان خارج از کشور باید به عنوان سرمایه‌ای بزرگ باشد و ظرفیت‌های موجود در آنها باید آزاد شود تا در جهت مصالح و منافع ملی نظام و انقلاب اسلامی استفاده شود.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌ما باید به ایرانیان خارج از کشور به عنوان یک فرصت نگاه کنیم چرا که آنها سفیران جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف هستند.

جلیلی تصریح کرد: ایرانیان خارج از کشور ظرفیت‌هایی دارند که می‌توانند نقش و تاثیرگذاری زیادی در حفظ و استیفای منافع کشور داشته باشند.

وی افزود: دولت باید با برنامه‌ریزی درست از ظرفیت‌های ایرانیان خارج از کشور و آحاد ملت استفاده کرده و آنها را شکوفا کند.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بسیاری از هموطنان ما در خارج از کشور فعالیت اقتصادی دارند که کمک به آنها می‌تواند باعث رشد اقتصادی در کشورمان نیز شود،‌فقط لازم است دولت پشتیبان آنها باشد و ایرانیان خارج از کشور دولت را مانع خود نبینند.

جلیلی اظهار داشت: دولت باید برای جذب نیروهای انسانی ماهر و توانمند برنامه ریزی کند تا نیروهای نخبه کشور ترجیح دهند در داخل کشور مانده و زمینه شکوفایی استعداد آنها فراهم شود.

وی درباره فرار مغزها ادامه داد: ‌من این تعبیر را صحیح نمی‌دانم زیرا گاهی اوقات افرادی برای استفاده از تجارب به کشور دیگری مهاجرت کنند اما این کار باید فرایندی باشد که در نتیجه موجب شکوفایی و پیشرفت کشور شود.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره ارز دانشجویان خارج از کشور گفت: اگر نگاه ما به این دانشجویان فرصت‌محور بوده و معتقد باشیم که این افراد باید با عزت در خارج از کشور تحصیل کنند،‌ تامین ارز آنها را جزء برنامه‌های خود قرار داده و این سیاست‌ها را به گونه‌ای تعریف می‌کنیم که هزینه نباشند بلکه ظرفیت و فایده‌ای هستند که باعث شکوفایی کشور خواهند شد.

جلیلی در رابطه با موضوع هسته‌ای بیان داشت: با توجه به اینکه این حوزه کاری من است و گفتگوها را دنبال کرده‌ام باید بگویم آنچه که تحت عنوان دفاع از حقوق هسته‌ای است در واقع دفاع از تمام حقوق ملت ایران است.

وی با اشاره به آزادی خرمشهر گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران و مردم با تمام توان برای دفاع از آزادی خرمشهر تلاش کردند و رفتار آنها به گونه‌ای بود که دشمن بعد از جنگ تحمیلی جرأت تعرض به هیچ نقطه از ایران را نداشت، چرا که می‌دانست در صورت حمله نظامی پاسخی خواهد دید که در جنگ هشت ساله دیده است که این دفاع علاوه بر دفاع از تمامیت ارضی دفاع از فرهنگ و ارزش‌های کشور بود.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: دشمن دوست ندارد پیشرفت ایران را ببیند و مسئله هسته‌ای بهانه‌ای بیش نیست اما باید بداند ما در دفاع از حقوق هسته‌ای خود جدی هستیم چرا که اگر خواست نامشروع آنها در این زمینه برآورده شود وارد سایر حوزه‌ها خواهند شد اما ما آنها را ناکام خواهیم کرد.

جلیلی ادامه داد: منطق جمهوری اسلامی ایران منطقی است که جهان آنرا پذیرفته چرا که ایران عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و NPT بوده و طبق قوانین آنها عمل می‌کند.

وی افزود: ما چهار سال پیش برای راکتور اتمی تهران که تحقیقات دارویی انجام می‌دهد از غرب درخواست سوخت کردیم چرا که با این سوخت برای 850 هزار بیمار دارو تولید می‌شد.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: آنها این سوخت را که طبق قوانین آژانس حق ما بود به ما ندادند و برای ما شرط و شروط گذاشتند که در کنفرانس ژنو 2 ما اظهار کردیم که خودمان این سوخت را تولید می‌کنیم و آنها با لبخندی به گفته ما پاسخ دادند.

جلیلی اظهار داشت: تهیه این سوخت فرایند پیچیده‌ای داشت اما جوانان ما با ظرفیت خود توانستند این کار را انجام دهند که در واقع شهید شهریاری و تیم‌اش مسئول این کار بودند.

وی گفت: آنها وقتی دفاع ما را از حقوق هسته‌ای خودمان جدی دیدند ناامید شدند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: غرب روزی بحث تعلیق غنی‌سازی 3.5 درصد و تعیین یک سانتریفیوژ را برای مطرح می‌کرد در حالی که امروز خواستار گفتگو درباره غنی سازی 20 درصد است.

جلیلی ادامه داد: ما در نشست‌های مختلف پیشنهادهایی به غرب دادیم چرا که با منطق روشن و ابتکار عمل و به پشتیبانی ملت ایران جلو رفته بودیم در حالی که آنها به بهانه بررسی بیشتر نتیجه را به تعویق انداختند و از ابزارفشار علیه ما استفاده کردند.

وی اظهار داشت: آنها نمی‌خواهند ملت ایران پیشرفت کند و می‌خواهند با فشار ما از دفاع از حقوق خود کوتاهی کنیم در حالی که ما دفاع از حقوق صلح‌آمیز هسته‌ای خود را ادامه خواهیم داد، چرا که هر چقدر در دفاع از حقوق هسته‌ای خود خوب عمل کنیم موجب عزت ایران در داخل و خارج از کشور خواهیم شد.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
طرفدار كاندیدای با اخلاق
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
۰
۰
زنده باد جلیلی. كه نه مثل بعضیا وعده های دروغین سر خرمن می دهد نه مثل بعضی تخریب و سیاه نمایی می كند

نیازمندی ها