عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی با بیان این که پیش‌بینی ما از میزان منابع ورودی صندوق توسعه حدود 15 میلیارد دلار است، گفت: در سال جاری معادل سه میلیارد دلار تسهیلات ریالی به بخش‌های صنعت و معدن و کشاورزی پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۵۶۷۱۶۱

محمود دودانگه در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این که چارچوب عملکرد صندوق در بودجه 1392 تقریبا مطابق با بودجه 1391 است، اظهار کرد: مجلس با پیشنهاد دولت مبنی بر اختصاص 35 درصد از تسهیلات صندوق توسعه ملی به صورت ریالی مخالفت کرد و سرانجام مطابق سال گذشته سهم تسهیلات ریالی صندوق توسعه، 20 درصد منـابع ورودی امسال تعیین شد.

وی با بیان این که 10 درصد این منابع به بخش صنعت و معدن و 10 درصد نیز به بخش کشاورزی پرداخت می‌شود، گفت: پیش‌بینی ما از میزان منابع ورودی به صندوق امسال حدود 15 میلیارد دلار است. بر این اساس امسـال معادل 1.5 میلیارد دلار به بخش صنعت و 1.5 میلیارد دلار به بخش کشاورزی تسهیلات ریالی داده می‌شود.

عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی با اشاره به این که مبنای تبدیل منابع ارزی صندوق توسعه به ریال نرخ مصوب شورای پول و اعتبار که در محاسبات بودجه ملاک قرار می گیرد خواهد بود، اضافه کرد: با مجوز مجلس سهمیه تسهیلات ریالی باقیمانده از سال 1391 نیز امسال به بخش‌های صنعت و معدن و کشاورزی پرداخت می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها