عضو مجلس خبرگان رهبری:

عملکرد اخلاقی کاندیداها مورد قضاوت مردم قرار می گیرد

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از تبلیغات با هزینه‌های کلان، اصراف و تزویر خودداری کنند به این دلیل که اگر این مسایل رعایت نشود نحوه هزینه‌ها و اصراف آنها موجب قضاوت مردم قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۵۶۷۰۱۷
عملکرد اخلاقی کاندیداها مورد قضاوت مردم قرار می گیرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو گفتگو، برنامه «بدون خط خوردگی»با موضوع «رعایت اخلاق انتخاباتی و پرهیز از تخریب رقبا» باحضور آیت الله محسن شبستری، عضو مجلس خبرگان رهبری و حسین رفیع کارشناس مسایل سیاسی برگزار شد.

آیت الله محسن شبستری در خصوص وجوه تشابه اخلاق انتخاباتی و انتخابات اخلاقی گفت:علاوه بر مدنظر قرار دادن فرد اصلح در انتخابات که مقام معظم رهبری آن را مدنظر قرار داده مسئله اخلاق انتخابات حتما باید از سوی نامزدهای ریاست جمهوری و هوادارن آنها رعایت شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به فرمایش‌های مقام معظم رهبری افزود: داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری باید از ریخت و پاش، هزینه‌های اضافی، ایجاد کدورت و نفرت پراکنی پرهیز کرده و در فضای رقابت انتخاباتی تحرک، نشاط و گفتگوهای داغ را بوجود بیاورند.

وی اضافه کرد: انتخابات اخلاقی نیز در حقیقت تبلور اصول و مبانی اخلاقی در انتخابات است که باید این انتخابات به شکلی باشد که مردم از اخلاق نامزدها بیش از ویژگی‌های دیگر استفاده کنند.

شبستری درخصوص تفاوت فرهنگ اسلامی و فرهنگ غربی عنوان کرد: از جمله مسایلی که در فرهنگ غربی وجود دارد این است که در انتخابات غرب پول‌های کلانی برای تبلیغات هزینه می‌شود و انتخابات با زور پول و مادیات پیش می‌رود در حالیکه در فرهنگ اسلام علاوه بر اینکه از این امکانات برای تبلیغات پرهیز شده  باید از تخریب، غیبت و وعده‌های دروغین دوری شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری تصریح کرد: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از تبلیغات با هزینه‌های کلان، اصراف و تزویر خودداری کنند به این دلیل که اگر این مسایل رعایت نشود نحوه هزینه‌ها و اصراف آنها موجب قضاوت مردم قرار می‌گیرد.

در ادامه برنامه حسین رفیع گفت: اخلاق انتخاباتی زمانی که در نظام انتخاباتی جمهوری اسلامی تجربه شود ملت‌ها به چارچوبی خواهند رسید که تمام بازی‌ها و رقابت‌ها در آن قواعد تعیین می‌شود و کسانی‌که بخواهند در خارج از این چارچوب فعالیت‌های دینی و غیر دینی داشته باشند پذیرفته نمی شوند.

به گفته این کارشناس مسایل سیاسی، کشور ایران در واقع ماهیت نظام اسلامی است که به عنوان دین الهی می تواند بهترین درس را درمورد رعایت بهترین اخلاق انتخاباتی به ما دهد.
وی افزود: امام خمینی (ره) در وصیت نامه خود فرمودند: همواره رعایت اصول اخاقی در رقابت‌ها با رعایت اصولی آن همراه است و همه مواظب بزرگترین آفت و خطر که همان مسئله شکستن وحدت و از بین رفتن صفوف همراه با وحدت مردم است باشند.

وی اظهار کرد: آنهایی که درصددند تا از طریق دیپلماسی اهداف خود را درخصوص جمهوری اسلامی عملی کنند، در چانه زنی‌های دیپلماتیک نتوانستند اهداف مورد نظر خود را عملی کنند و وارد فاز دوم تحریم‌های اقتصادی شدند که در این تحریم‌ها تنها هدفشان تحت فشار قرار دادن ملت ایران بوده است.

رفیع خاطر نشان کرد: گزینه سوم کشورهای غربی برای فشار به ایران تهدید به اقدامات نظامی است به این معنا که اگر دنیا به این اعتقاد برسد که ملت ایران به طور اساسی و قدرتمند از مواضع دولتی خود حمایت می کند طرف مقابل ناگزیر می‌شود تجدیدنظری را در قبال دولت و مردم انجام دهند.

کارشناس مسایل سیاسی کشورمان معتقد است: حضور قدرتمندانه مردم در انتخابات می تواند دلیل روشنی بر این باشد که ملت ایران از مواضع دولت خود حمایت می کند و مردم با حضور پررنگ خود همواره از مواضع دولتی حمایت می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها