نشست استانبول شکست دیگر برای مخالفان سوریه

در حالی که دولت سوریه موافقتش را با مشارکت در کنفرانس ژنو اعلام کرده، مخالفان سوریه در توافق برای شرکت در این کنفرانس با شکست مواجه شدند.
کد خبر: ۵۶۶۴۱۰
نشست استانبول شکست دیگر برای مخالفان سوریه

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مخالفان سوریه که از روز پنج شنبه در شهر استانبول ترکیه برای هماهنگ کردن کردن تصمیماتشان در خصوص شرکت در نشست ژنو2 تجمع کرده‌اند در حل اختلافات میان اعضا و توافق درباره یک موضع واحد ناکام ماندند.

پیشتر قرار بود مخالفان سوریه در نشست سه روزه‌شان در استانبول در خصوص شماری از مسائل از جمله مساله افزایش تعداد اعضای ائتلاف مخالفان سوریه، انتخاب نخست وزیر جدید و بحث درباره ساختار دولت انتقالی و توافق درباره مشارکت یا عدم مشارکت در نشست ژنو 2 گفت‌وگو کند.

یکی از اعضای ائتلاف مخالفان سوریه که در نشست استانبول شرکت داشت به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: مخالفان هنوز به توافقی در خصوص این مساله و حتی افزایش تعداد اعضای ائتلاف مخالفان سوریه دست نیافته است.

وی ادامه داد: عربستان و امارات پافشاری می‌کنند که 30 عضو جدید به ائتلاف مخالفان سوریه افزوده شود تا بدین وسیله بتوان از تاثیر اخوان المسلمین بر ائتلاف مخالفان سوریه ممانعت کرد.

یکی از منابع نزیک به ارتش آزاد سوریه نیز گفت: مشکل در این است که تصمیم‌گیرنده عربستان است و عربستان تنها از گروه‌های مسلحی که خود انتخاب کرده حمایت می‌کند.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها