فناوری دیجیتال

ساخت آزمایشگاه هوش مصنوعی کوانتومی

هوش مصنوعی مقوله‌ای است که انگار از وسط کتاب‌های علمی ـ ‌تخیلی بیرون کشیده شده باشد. اگر گوگل و ناسا در همکاری با یکدیگر موفق شوند، هوش مصنوعی می‌تواند بیشتر به واقعیت نزدیک شود.
کد خبر: ۵۶۵۹۷۱
ساخت آزمایشگاه هوش مصنوعی کوانتومی

گوگل اعلام کرده با همکاری ناسا آزمایشگاهی با محاسبات کوانتومی ساخته است که می‌تواند مشکلات بزرگ را با کمک هوش مصنوعی حل ‌کند. 

پیامک‌های بودار

دستگاه Scentee گجتی کوچک است که به آیفون وصل می‌شود و می‌تواند با ایمیل و پیامک داخل گوشی ارتباط برقرار کند.

با ارسال پیامک‌های خاصی به دارنده گوشی، این گجت فعال می‌‌شود و بوی مرتبط با آن پیامک را در هوا پخش می‌کند.

گفته می‌شود این گجت برای بازی‌ها قابل استفاده است و حس و هیجان بیشتری ایجاد می‌کند. 

داده‌های هوشمند شبکه

اصطلاح «رادیوی آگاه» در‌واقع مفهومی است که آنتن رادیویی خلوت‌ترین فرکانس را برای پخش اطلاعات استفاده می‌کند و حدود ۱۵ سال دارد.

این در حالی است که این سیستم رادیویی به دست محققان MIT دوباره متولد شده است.

پروفسور «دانا واینشتاین» به فناوری فیلترینگ جدیدی دست یافته‌ است که این آنتن را ۱۴ برابر کوچک‌تر و بسیار هوشمندتر می‌کند.

انویدیا دست به کار شد

با این‌که زمان اندکی به E3 باقی‌مانده است، مسئولان انویدیا آنقدر اشتیاق دارند که اخبار دقیقی از زمان انتشار شیلد، کنسول دستی خود را منتشر کرده‌اند.

شیلد نمایشگری پنج اینچی لمسی خواهد داشت و پردازنده «تگرا۴» با ۷۲ هسته GPU و پردازنده چهار هسته‌ای، دو گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی از بخش‌های اصلی قابلیت‌های سخت‌افزاری این دستگاه است. قیمت ۳۵۰ دلار و زمان انتشار آن تابستان امسال است.

نگران نویز نباشید

سونی جدیدترین هدفون با قابلیت نویز کنسلینگ خود را با نام MDR-1RNC معرفی کرد. این هدفون با باتری ۳۰ ساعته و قیمت مناسب ۳۹۹دلاری، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

دو سنسور نویز برای هر گوش و دیزاین مناسب برای کاهش نویز محیط، همچنین سه مود‌کنسل فعال برای محیط‌های مختلف کاری، تفریحی و خانگی از دیگر قابلیت‌های این هدفون بی‌نظیر است.

رایانه‌های دوبعدی برای مشکلات سه‌بعدی

گرافین ائروژل، سبک‌ترین ماده‌ای که بتازگی کشف شده، با قرار گرفتن در کنار ماده دیگری که محققان دانشگاه MIT کشف کرده‌اند، می‌تواند به‌عنوان ترانزیستورهای نسل جدید استفاده شود.

گرافین در کنار هگزاگونال بارون نیترید ترانزیستوری تشکیل می‌دهد که ضخامت خیلی کمتری از کاغذ دارند و عملا اشیایی دوبعدی هستند که در دنیای سه بعدی ما وجود خواهد داشت.

ریزر به یاد گذشته

علاقه‌مندان بازی استریت‌فایتر و قدیمی‌های دنیای بازی احتمالا از شنیدن این خبر خوشحال می‌شوند: ریزر  با تولید آتروکس، دسته آرکیدی درست کرده که از یک طرف برای ورود به تورنمنت‌ها فوق‌العاده است و از طرف دیگر قابلیت مود کردن آن از طریق رایانه می‌تواند دسته‌ای باشد برای بردن.

ضمیمه کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها