رئیس کل بانک مرکزی خبر داد:

تامین ارز مرجع کالاهای اساسی

رئیس کل بانک مرکزی گفت: اگر نرخ ارز مرجع در بودجه سال 92 تغییر کند، مابه التفاوت نرخ ارز مرجع فعلی با نرخ ارز مرجع جدید تعیین و به واردکنندگان کالاهای اساسی پرداخت می شود.
کد خبر: ۵۶۵۶۰۴
تامین ارز مرجع کالاهای اساسی

محمود بهمنی برنامه بانک مرکزی در بخش ارزی را تقویت عملکرد مرکز مبادلات ارزی برای تامین ارز مورد نیاز متقاضیان ارز عنوان و اعلام کرد که تحت هیچ شرایطی فعالیت مرکز مبادلات ارزی تعطیل نخواهد شد و از این پس تمام مبادلات ارزی کشور در این مرکز انجام می شود.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه تزریق ارز به مرکز مبادلات ارزی در سال جاری برخلاف سال گذشته برای تامین نیازهای ارزی بیشتر خواهد شد، تصریح کرد: تا پایان اردیبهشت ماه حدود هشت میلیارد دلار ارز به مرکز مبادلات ارزی تزریق شد.

وی با اعلام اینکه هر آنچه از درآمدهای ارزی به حساب بانک مرکزی بازمی گردد از طریق  این مرکز در اختیار متقاضیان ارز قرار می گیرد، افزود: پرداخت ارز مرجع به کالاهای اساسی براساس اعلام نیاز سازمان های ذیربط خواهد بود و هر میزان نیاز ارزی که سازمان های مربوطه به بانک مرکزی اعلام کنند ارز مرجع برای واردات کالاهای اساسی در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

به گفته بهمنی، اگر نرخ ارز مرجع براساس مصوبه بودجه سال جاری که در مجلس در حال بررسی است، تغییر کند، ما به التفاوت نرخ ارز مرجع فعلی با نرخ ارز مرجع جدید تعیین و به واردکنندگان کالاهای اساسی پرداخت خواهد شد.

وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت بهداشت به بانک مرکزی اعلام می کنند که چه میزان نیاز به ارز برای کالاهای مورد نیاز دارند و بانک مرکزی تعیین می کند به این کالاها ارز مرجع یا مبادله ای بدهد.

رئیس کل بانک مرکزی در مورد جابجایی مدیران عامل بانک های سپه و ملی، اظهارداشت: من هم این موضوع را فقط شنیده ام و باید بگویم احکام مدیران بانک های دولتی در رابطه با جابجایی از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام می شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها