آب پرور: هوش سیاه می تواند 100 قسمت باشد/ فقط 4 قسمت از «فرار از زندان» را دیده ام

کارگردان سریال هوش سیاه 2 تاکید کرد که نخواسته به طور خودخواسته و انتخاب شده و ارادی تحت تاثیر سریالی قرار بگیرد.
کد خبر: ۵۶۵۵۹۴
آب پرور: هوش سیاه می تواند 100 قسمت باشد/ فقط 4 قسمت از «فرار از زندان» را دیده ام

 

به گزارش ایرنا، پخش سری دوم مجموعه تلویزیونی «هوش سیاه» به کارگردانی «مسعود آب پرور» به تازگی از شبکه سه سیما آغاز شده؛ داستان این سریال در ادامه سری نخست آن به جرایم رایانه ای و سایبری در کشور می پردازد

در حقیقت هوش سیاه ۱با بازی «کیکاووس یاکیده» داستان یک هکر نابغه بود که پلیس سایبری او را دستگیر می کند و به زندان می فرستد بی آنکه هدف نهایی اقدامات خرابکارانه اینترنتی و کامپیوتری او برای مخاطب روشن شود اما در سری دوم رازهای این هکر برملا خواهد شد
هرچند فرار از زندان در همه فیلم ها و سریال هایی که با این موضوع ساخته می شوند، شباهت بسیاری به یکدیگر دارد و حتی گمان می رود که از روی هم کپی برداری شده باشند اما، آب پرور شیوه فرار این مجرم رایانه ای را متفاوت از آثار اینچنینی می داند
«مسعود آب پرور» در گفت و گویی با ایرنا به روند تولید این مجموعه پرداخت و گفت: از آنجا که جنایت کار قصه به فضای سایبری تعلق دارد، او برای نجات از زندان کاملا از طریق فضای مجازی و اقدامات کامپیوتری نقشه های فرار و مقدمات کار را می چیند که شبیه آن را در هیچ سریالی ندیدم
وی درباره اینکه تا چه میزان از آثاری چون «فرار از زندان» در طراحی این سریال بهره برده است،افزود: از اواسط فصل نخست هوش سیاه بود که به این نتیجه رسیدیم این فصل در کدام نقطه به پایان برسد و فصل دوم آن آغاز شود
آب پرور ادامه داد: آن زمان تنها چهار قسمت از سریال «فرار از زندان» را دیده بودم اما بعد از این تصمیم، دیگر این سریال را ندیدم زیرا انسان تحت تاثیر چیزهایی که می بیند و چیزهایی که دوستشان دارد، قرار می گیرد
این کارگردان سینما و تلویزیون تاکید کرد که نخواسته به طور خودخواسته و انتخاب شده و ارادی تحت تاثیر سریالی قرار بگیرد

**
فقط ۲۵درصد در زندان است 


آب پروربا بیان اینکه تنها ۲۵درصد از داستان هوش سیاه ۲در زندان می گذرد، درباره سختی های ساخت سریال های پلیسی آن هم با رویکرد پلیس سایبری و اینترنتی گفت: چون داستان سریال جدی بود، ساخت همه بخش های آن سخت بود
وی با یادآوری اینکه تولید این سریال از خرداد ماه ۱۳۹۱آغاز شد، افزود: از آنجا که قرار بود ظرف هشت تا ۱۰ماه تصویربرداری به پایان برسد، تصویربرداری در روزهای گرم تابستان هم ادامه یافت
آب پرور افزود:حتی گاهی زیر آفتاب ۴۵درجه مجبور بودیم حیات زندان را تصویربرداری کنیم که سخت بود اما برای پیشرفت به موقع کار لازم بود
این کارگردان با بیان اینکه با توجه به طولانی بودن پروژه تولید، به تدریج و تناسب داستان با بازیگران جدید قرارداد بسته می شد تا معطل نمانند، گفت: چون ممکن بود بازیگران همزمان در پروژه های دیگری باشند، نمی شد آنها را متعهد و معطل نگه داشت و به همین خاطر بر اساس برنامه ریزی تولید، با بازیگران جدید تفاهم می شد

**
داستان اگر دستوری باشد، سریال افت می کند 


کارگردان هوش سیاه درباره اینکه چرا سری دوم سریال های موفق با اُفت کیفیت روبه رو می شوند، توضیح داد: شاید دلیل این ماجرا، فرمایشی بودن قصه ها برای فصل دوم باشد
آب پرور تاکید کرد: وقتی سری اول مجموعه ای موفق از آب در می آید، مدیران یا افرادی خارج از سازندگان تصمیم می گیرند سری دوم آن را بسازنند و چون این ادامه تولید ذات ینیست، موفقیت سری نخست تکرار نمی شود

**
هوش سیاه می تواند ۱۰۰قسمت باشد


آب پرور درباره اینکه داستان هوش سیاه را تا چه اندازه می توان پیش برد،گفت:ما از ابتدا هوش سیاه را در ۱۰۰قسمت برنامه ریزی کردیم؛ سری اول در ۱۵قسمت ساخته و پخش شد و فصل دوم آن ۳۰قسمت است
ساخت سری دوم این سریال از خرداد ماه ۱۳۹۱در تهران و با ضبط نماهای مربوط به زندان در دهکده مقاومت آغاز شد و تولید آن در فروردین ماه امسال در استانبول به پایان رسید
سری دوم این سریال ابتدا در ۲۶قسمت طراحی شده بود اما در تدوین به ۳۰قسمت افزایش یافت؛ این سریال بر اساس فیلمنامه ای از آرش قادری و تهیه کنندگی سیدمرتضی فاطمی از ۲۸اردیبهشت در جدول پخش شبکه سه سیما قرار گرفت
حسین یاری، کیکاووس یاکیده ،کیهان ملکی، حمید ابراهیمی، امیر دلاوری، سپهر گودرزی، پرویز سیرتی، میثاق جمشیدی، حسین سحرخیز، سعید دولتی، حسن خوانساری ، کاظم هژیرآزاد ، اتابک نادری و میترا مرادی در آن ایفای نقش کرده‌اند
«هوش سیاه ۲» در ۱۲۰مکان اصلی و ۹۰لوکیشن فرعی مقابل دوربین رفته است و بخش های مربوط به سایت پلیس در پژوهشگاه صنعت نفت تصویربرداری شد
عوامل پشت دوربین این سریال عبارتند از: دستیار کارگردان: خسرو نصیری خواه، مدیر تصویربرداری: حسن کریمی، صدابردار: اصغر آبگون، صدابردار: مرتضی مظفری، طراح صحنه و لباس: حسین مجد، دستیار صحنه: علی اسماعیلی، طراح گریم: نوید فرح مرزی، منشی صحنه: شیدا باسمه چی، مدیر تدارکات: علی رضایی، مدیر تولید: عبدالله شهباززاده

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علیرضا سینا
India
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
۰
۰
با سلام خدمت كارگردان، هنرپیشه گان و دیگر عوامل تولید
من فكر میكنم این سریال یكی از سریال های موفق پلیسی ایران بوده است و دارای داستانی قوی و كامل است.
پیشنهاد من این است كه در صورت امكان فصل های بعدی نیز ساخته شود ولی كیفیت روایی داستان كاهش پیدا نكرده و با توجه به فیدبك هایی كه منتقدین اشاره كرده اند با كیفیتی بهتر و ارزنده تر تولید گردد.
بطور كلی یكی از با اهمیت ترین رسالت های سیما ساخت، تولید و پخش سریال هایست كه توانایی جذب مخاطبان به ویژه مخاطبان جوان را داشته باشد تا با این عمل هدف های متعالی را دنبال كرده باشیم. از جمله آنها:
آموزش هم میهنان و آگاه سازی، جلوگیری از كسالت سیما و از دست دادن مخاطبان با ارزش و در نهایت جذب فارسی زبان ها و كم رنگ كردن سریال های شبكه های ماهواره ایی.
البته در انتها پیشنهادی برای سیما دارم و آن، اینكه سریال مذكور را با زبانهای عربی و انگلیسی دوبله كرده و پخش نماید، لذا كه بسیاری از شهروندان كشورهای مسلمان مایل به دیدن سریال هایی مهیج ولی خانوادگی و موافق با مسائل اخلاقی هستند و این شانسی بزرگ برای سیما میتواند به حساب آید تا نشان دهد می توان سریال های بلند و جذاب تولید كرد و نیازی به نمایش مسائل غیرفرهنگی و غیر اخلاقی جهت جذب تماشاچی نیست.
من اله توفیق
میراث ناملموس گنجینه هویت ملی

«جام‌جم» در گفت‌وگو با رئیس مرکز مطالعات منطقه‌ای پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس آسیای غربی و مرکزی یونسکو بررسی کرد

میراث ناملموس گنجینه هویت ملی

نیازمندی ها