مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت بورس کالای ایران با افزایش 50 درصدی سرمایه این بورس موافقت کرد و اعضای جدید حقوقی هیات مدیره این بورس نیز انتخاب شدند.
کد خبر: ۵۶۴۶۰۵

به گزارش روابط عمومی بورس کالا، در مجمع فوق‌العاده این بورس که دیروز برگزار شد،‌ مقرر شد تا 60 روزآینده، سرمایه این بورس از محل سود انباشته از مبلغ 200 میلیارد ریال به 300 میلیارد (معادل 50 درصد) افزایش یابد.

براساس این گزارش، همچنین هفت عضو اصلی حقوقی هیات مدیره بورس کالا شامل فولاد خوزستان، ذوب‌آهن، فولاد مبارکه، گروه بهمن، گروه مالی ملت، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات و شرکت کارگزاری بانک کشاورزی به مدت دو سال انتخاب شدند.

این گزارش حاکی است با عنایت به تصویب افزایش 50 درصدی سرمایه بورس کالای ایران از محل سود انباشته، مقرر شد به ازای هر سهم نیز 400 ریال سود نقدی به سهامداران پرداخت شود.

تغییر و تحولات در هیات مدیره بورس‌ها به‌دلیل تاثیر برطیف وسیعی از سهامداران مورد توجه بازارهای اقتصادی قراردارد. هم‌اکنون کالاهای پایه چون محصولات فلزی، فولادی و پتروشیمی همراه قراردادهای آینده فروش سکه طلا از طریق بورس کالا عرضه می‌شود.

افزایش فروش اعتباری محصولات پتروشیمی از طریق بورس کالا

در همین حال رئیس دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی گفت: فروش اعتباری فرآورده‌ها و محصولات پتروشیمی در بورس کالای ایران افزایش یافت.

محمد زیار در گفت‌وگو با شانا اظهار کرد: شرکت‌های پتروشیمی با هدف تامین کامل نیاز داخل، محصولات خود را به صورت اعتباری در بورس کالا عرضه می‌کنند.

وی افزود: امکان خرید اعتباری از سوی شرکت‌های کوچک که توانایی مالی پایین دارند اکنون فراهم شده و این شرکت‌ها می‌توانند محصولات مورد نیازشان را از شرکت‌های هلدینگ خلیج فارس تامین کنند. وی ادامه داد: این هلدینگ محصولات تولیدی خود را با اعتبار دو و سه ماهه با دریافت ضمانت‌نامه معتبر یا چک بانکی معتبر از طریق شرکت‌های کارگزاری در بورس کالا به متقاضیان عرضه می‌کند.

زیار تصریح کرد: شرکت‌های کوچک که ظرفیت پایینی دارند، می‌توانند با تشکیل تعاونی اقدام به خرید کنند و ساز و کارهای لازم برای خرید به این شیوه با همکاری بورس کالای ایران پیش‌بینی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها