7000 هنرمند صنایع دستی کرمان بیمه شدند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: 7 هزار نفر از هنرمندان صنایع دستی استان کرمان از مزایای بیمه تامین اجتماعی هم برخوردار شده‌اند.
کد خبر: ۵۶۴۲۴۳
7000 هنرمند صنایع دستی کرمان بیمه شدند

حسین شمس‌الدینی امروز در گفت‌و‌گو با فارس در کرمان اظهار داشت: 15 روستای هدف گردشگری در استان کرمان وجود دارد و این استان دارای کلوت‌ها، ارتفاعات، غارها، آبشارها و تپه‌های زیبایی است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان دارای 60 رشته صنایع دستی است، تصریح کرد: از این تعداد حدود 30 رشته در حال فراموشی است که اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان برای احیاء این رشته‌ها اقداماتی از جمله برگزاری دوره‌های آموزشی را در دستور کار قرار داده است.

شمس‌الدینی بیان داشت: هنرهای دستی مردم کرمان از جمله قالیبافی، گلیم‌بافی و پته‌دوزی نشانگر هنرمندی و خلاقیت مردم این خطه است و این آثار هنری بازار مطلوبی در سطح جهان دارند.

وی با بیان اینکه از ابتدای دولت نهم تاکنون 36 هزار نفر در رشته‌های صنایع دستی آموزش دیده‌اند، ابراز داشت: 7 هزار نفر برای دریافت گواهینامه به فنی و حرفه‌ای معرفی شدند که از مزایای بیمه تامین اجتماعی هم برخوردار شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان افزود: گردشگری یک فعالیت دینی است و در اسلام به بحث گردشگری توجه شده است و کرمان یکی از متنوع‌ترین مناطق گردشگری ایران است.

شمس‌الدینی از راه‌اندازی خانه‌های عشایر، باستان‌شناسی و طبیعت‌گردی طی ماه‌های گذشته توسط میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ایران خبر داد و خاطر نشان کرد: برگزاری جشنواره صدای عشایر در تهران فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی و قابلیت‌های عشایر بود.

newsQrCode
برچسب ها: صنایع دستی بیمه
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها