امضای سند همکاری رساندن سطح مبادلات تجاری تا 500 میلیون دلار در یک دوره پنجساله از مهم‌ترین دستاوردهای هشتمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و فنی ایران و ویتنام در هانوی بود.
کد خبر: ۵۶۳۲۲۴

به گزارش مهر، در این اجلاس که با حضور مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت و کائو دوک فت، وزیر کشاورزی و عمران روستایی ویتنام برگزار شد، پس از ارائه پیشنهاد ایران برای افزایش مبادلات تجاری و توافق طرف ویتنامی، دو طرف سند همکاری امضا کردند.

مهدی غضنفری در این اجلاس گفت: از زمان برگزاری هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک در تهران، در ژانویه (دی‌ماه) 2012 رقم مبادلات تجاری فیمابین با 4 درصد رشد در این سال به 204 میلیون دلار رسیده است که البته این رقم با توجه به سطح خوب همکاری‌های سیاسی و توانمندی‌های دو طرف رضایت‌بخش نیست.

وی تبادل هیات‌های اقتصادی و تجاری، توسعه همکاری‌های بخش خصوصی، توجه به ظرفیت‌های مکمل تجاری و افزایش اطلاعات مربوط به بازارهای هریک از دو کشور را در توسعه مبادلات موثر دانست و ضرورت توجه بیشتر به این محورها را مورد تاکید قرار داد.

همچنین وزیر کشاورزی و عمران روستایی ویتنام با اشاره به ظرفیت‌های توسعه روابط اقتصادی دو کشور بر استقامت و پایداری ملت‌ها در دسترسی به اهداف عالی خود تاکید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها