200 کیلومتر از راه‌های اصلی کشور به سیستم‌های هوشمند مجهز می‌شود

جاده‌های کشور برای متخلفان ناامن می‌شود

جاده‌های کشور برای متخلفان ناامن خواهد شد، پلیس قرار است با افزایش دوربین‌های کنترل سرعت ثابت و سیار در جاده‌های کشور، عرصه را برای رانندگان متخلف تنگ‌تر کند.
کد خبر: ۵۶۰۲۳۰

رئیس پلیس راهور ناجا، با اشاره به افزایش 15 درصدی توان نیروهای پلیس در طرح تابستانه پلیس در جاده‌های کشور گفت: تلاش می‌کنیم قبل از تابستان 200 کیلومتر از راه‌های اصلی کشور را به سیستم‌های هوشمند نظارت تصـــویری مجهز کنیم.

به گزارش ایسنا، اسکندر مومنی در حاشیه جلسه ارزیابی طرح نوروزی 92 در جمع خبرنگاران، از راه‌اندازی سامانه نظارت مردمی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا خبر داد و افزود: بسترهای لازم در این خصوص فراهم شده که با راه‌اندازی این سیستم، مردم می‌توانند تخلفات رانندگی را به هر شکلی مانند فیلم و عکس برای پلیس ارسال کنند تا پلیس نسبت به برخورد با رانندگان متخلف اقدام کند.

ابلاغ قانون جدید صدور گواهینامه

رئیس پلیس راهور ناجا از ابلاغ قانون جدید صدور گواهینامه تا سه ماهه اول سال 92 خبر داد و گفت: تا اواخر خرداد، آیین‌نامه جدید صدور گواهینامه اجرا خواهد شد که در این آیین‌نامه گواهینامه رانندگی با سه عنوان پایه سه، پایه دو و پایه یک به متقاضیان داده می‌شود.

به گفته مومنی، این گواهینامه‌ها ده ساله و تا سن شصت و پنج سالگی به افراد داده می‌شود و افرادی که 65 تا 70 سال سن دارند گواهینامه پنج ساله دریافت می‌کنند و افرادی که بالای 70 سال سن دارند نیز گواهینامه دو ساله می‌گیرند.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا پایان فصل بهار آزمون دریافت گواهینامه از سوی افسران کادر انجام شود.

رئیس پلیس راهور ناجا، با تاکید بر این ‌که خودروسازان ملزم به تولید خودرو با کاتالیست و کنیستر هستند، افزود: کاتالیست دستگاهی است که با تبدیل گازهای سمی به گازهای کم‌خطر باعث کاهش آلودگی هوا می‌شود، اما متاسفانه به دلیل مصرفی بودن این قطعه و کمبود آن در بازار شاهد استفاده کمتر از این وسیله در خودروها هستیم که امیدواریم خودروسازان توجه بیشتری در این خصوص داشته باشند.

مومنی درخصوص شماره‌گذاری خودروها در سال 92 نیز گفت: با توجه به مصوبات دولت و اعلام سازمان محیط زیست مدتی است از شماره‌گذاری با استاندارد یورو 2 جلوگیری شده بود، اما با مهلتی که هیات وزیران به خودروسازان داد شماره‌گذاری خودروها از سر گرفته شده است و خودروهای با یک کیسه هوا تا تیر ماه فرصت شماره‌گذاری دارند.

استقرار کمپ‌های بین‌راهی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، از استقرار کمپ‌های بین راهی در طرح تابستانه خبر داد و گفت: در تلاشیم تا با همکاری سازمان راهداری کمپ‌هایی را برای محل استراحت رانندگان در طول مسیرهای طولانی پیش‌بینی کنیم.

کاهش 4.9 درصدی کشته‌های تصادفات

به گزارش ایسنا، شجاعی رئیس سازمان پزشکی قانونی نیز در این جلسه از کاهش 4.9 درصدی کشته‌های تصادفات در سال 91 نسبت به سال 90 خبر داد و گفت: بر این اساس شمار کشته‌های تصادفات رانندگی از 20 هزار و 68 نفر در سال 90 به 19 هزار و 89 نفر در سال 91 کاهش یافت؛ این در حالی است که در بخش مجروحان با افزایش 7.2 درصدی روبه‌رو بودیم که در استان البرز افزایش تعداد مجروحان در سال گذشته بسیار قابل توجه بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها