رای اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی کار

اسدالله عباسی، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیروز از نمایندگان رای اعتماد گرفت تا در سه ماه پایانی فعالیت دولت دهم با عنوان وزیر، سکان این وزارتخانه را در اختیار داشته باشد.
کد خبر: ۵۶۰۱۹۸

به گزارش واحد مرکزی خبر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز صلاحیت اسدالله عباسی را برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به رای گذاشتند و در پایان با 200 رای موافق، 40 رای مخالف و 12 رای ممتنع از مجموع 252 رای ماخوذه به وی رای اعتماد دادند.

رئیس‌جمهور طی سخنانی در صحن علنی مجلس در دفاع از عباسی گفت: با همت مجلس شورای اسلامی در رای اعتماد به وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی این وزارتخانه سامان بیشتری خواهد یافت.

احمدی‌نژاد افزود: صیانت از کار و کارگر و تنظیم روابط کارگر و کارفرما امری پایه برای سرمایه‌گذاری و رشد و بالندگی اقتصادی است. وی گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر فعالیت‌های خوبی در این زمینه انجام و فضای کارگری و کارفرمایی به سمت همگرایی، همدلی و همکاری برای ساختن و پیشرفت تبدیل شد. رئیس‌جمهور تصریح کرد: تقریبا کشمکش‌های طولانی تعطیل یا به صفر نزدیک شد. در شورای عالی کار همدلی بسیار خوبی برقرار است و به اتفاق هم برای افزایش حقوق سالانه و موضوعات مرتبط به کار و کارگری تصمیم می‌گیرند و در حل و فصل مسائل کارگری به‌روز هستیم.

احمدی‌نژاد در ادامه دفاعش از وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خطاب به نمایندگان گفت: شما آقای عباسی را می‌شناسید، او دو دوره در کنار و همراه شما نماینده بوده و در کمیسیون‌ها و مسئولیت‌های مختلف خدمات خوبی ارائه کرده است و سابقه خوبی دارد.

وی گفت: وی در این دوره چند ماهه نیز در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،‌ راه درست را پیگیری کرده و اکنون این وزارتخانه دایر و فعال است، در بخش‌های مختلف به مردم خدمات می‌دهد و وقفه‌ای در کارش ایجاد نشده است.

احمدی‌نژاد در پایان سخنانش با اشاره به برنامه قبلی برای سفر استانی به استان آذربایجان غربی، از نمایندگان مجلس به خاطر ترک زودهنگام جلسه عذرخواهی کرد و از آنان خواست در رای اعتماد به وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی سختگیری نکنند تا او بتواند وظایف محوله‌اش را ایفا کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها