رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش از برگزاری آزمون ورود به مدارس راهنمایی و متوسطه اعم از تیزهوشان و نمونه دولتی در روزهای پنج شنبه و جمعه هفته آینده (19 و 20 اردیبهشت ماه) در سراسر کشور خبر داد.
کد خبر: ۵۵۷۷۵۱
آزمون مدارس سمپاد هفته آینده برگزار می‌شود

عبدالامیر عرفی ضمن اشاره به ثبت‌نام قطعی 676 هزار و 617 داوطلب در آزمون سمپاد، گفت: در دوره راهنمایی تعداد داوطلبان 230 درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: برای آزمون مدارس سمپاد و نمونه دولتی در دوره راهنمایی 370 هزار و 176 نفر و برای دوره متوسطه 312 هزار و 522 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار نهایی ثبت‌نام‌شدگان است.

به گفته وی، این آمارها نشان می‌دهد تعداد شرکت‌کنندگان در آزمون سمپاد 92 به طور کلی در هر دوره راهنمایی و متوسطه 62 درصد افزایش داشته، این در حالی است که تعداد داوطلبان در دوره راهنمایی 230 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گفته رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش، تعداد شرکت‌کنندگان به طور کلی در آزمون سمپاد برای ورود به راهنمایی و دبیرستان 451 هزار و 788 نفر و با احتساب هنرستان‌های نمونه دولتی و سمپاد به 676 هزار و 616 نفر می‌رسد.

عرفی با بیان این‌که افزایش تعداد داوطلبان آزمون سمپاد و مدارس نمونه دولتی سال 92 نشان از افزایش عدالت آموزشی دارد، اظهار کرد: امسال در برخی از شهرستان‌های کوچک که برای اولین بار مدارس سمپاد و یا نمونه مردمی ایجاد شده، شاهد حضور داوطلبان از این شهرها هستیم.

وی تصریح کرد: آزمون ورود به مدارس متوسطه اعم از تیزهوشان و نمونه دولتی 19 اردیبهشت ماه و آزمون داوطلبان دوره راهنمایی برای این مدارس 20 اردیبهشت ماه در ساعت 9 صبح به طور همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها